נאמני תורה ועבודה בדרישה חריגה: לא למנות רב ראשי לירושלים

בעוד בציונות הדתית מנהלים מאבק למינוי רב ראשי לעיר ירושלים, תנועת נאמני תורה ועבודה פונים לשר נפתלי בנט, לסגן שר הדתות בן דהן ולראש העיר ניר ברקת בקריאה לא למנות רב ראשי לעיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/14 12:53 כז בשבט התשעד

נאמני תורה ועבודה בדרישה חריגה: לא למנות רב ראשי לירושלים

מכתב ובו קריאה חריגה מטעם שמואל שטח, מנכ"ל תנועת 'נאמני תורה ועבודה' וחנן מנדל, יו"ר הארגון, נשלח בימים האחרונים לשר הדתות וירושלים נפתלי בנט, לסגן השר הרב אלי בן דהן, לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולראש המועצה הדתית בעיר יהושע ישי.

במכתב קוראים אנשי התנועה לא למנות אף אדם לתפקיד ואת תקציב הרב הראשי לפזר בין רבני השכונות והקהילות. לדבריהם, התנועה מאמינה כי חיזוק רבנים אלו, אשר נבחרו על ידי הקהילות עצמן, היא הדרך הנכונה להנהגה הדתית ולמתן שירותי הדת בעיר.

"זה יותר מעשור שאין רב לעיר ולמעשה כמעט 20 שנה שאין רב פעיל לעיר. אף על פי כן, העיר לא חדלה מלספק שירותי דת ולתפקד, וזאת גם בזכות הקהילות הרבות הפעילות והתוססות בתוכה", כותבים שטח ומנדל. "לכן, אנו מציעים לוותר על תקן רבני העיר ובמקומם לממן העסקה של רבני קהילות בכל רחבי העיר".

"רבני קהילות, אשר יבחרו ע"י הקהילות עצמן", ממשיכים אנשי התנועה, "יהוו גורם אשר יצליח לחבר ולהתחבר על כלל האוכלוסייה בעיר, על גווניה השונים. שינוי שכזה יהווה ברכה לכולם, והעיר תוכל ע"י כך לספק את שירותי הדת וההנהגה הדתית בצורה נכונה וראויה יותר".

בתנועה מדגישים כי הם רואים במועמד שהועלה לתפקיד, הרב אריה שטרן, רב חשוב וראוי לתפקיד, "אך עם זאת", הם כותבים, "לדעתנו בתפקיד עצמו אין צורך".