"נאמני ארץ": אם הפלסטינים יכריזו עצמאות – נכריז אנחנו ריבונות

ארגון הימין מתכנן לקראת ספטמבר הכרזה על הקמת "רשות יהודית" ביהודה ושומרון, כתגובה לאפשרות על הכרזת מדינה פלסטינית. הארגון פנה לאו"ם בדרישה שיכירו בדרישותיהם

חדשות כיפה אורי פולק 22/08/11 16:45 כב באב התשעא

"נאמני ארץ": אם הפלסטינים יכריזו עצמאות – נכריז אנחנו ריבונות
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

ארגון הימין ביהודה ושומרון, "נאמני ארץ", מתכנן להכריז בחודש ספטמבר על הקמת "רשות היהודית" ביהודה ושומרון, שלמעשה תספח את גושי ההתיישבות לארץ ישראל - זאת בתגובה להכרזה אפשרית מצד הפלסטינים על הקמת מדינה מצידם.

בארגון מתכננים להכריז על הקמת הריבונות בט' באלול, בהשתתפות נציגי היישובים ביהודה ושומרון ובנימין, יחד עם מארגני התנועה. ב"נאמני ארץ" טוענים כי על פי המשפט הבינלאומי ובהתבסס על דיני התורה, "אין למדינת ישראל כל סמכות וייצוגיות כדי לשלול זכויות אלו על השטח". בשלב זה הקימו מארגני היוזמה החדשה עמוד פייסבוק הקורא לציבור להצטרף ולתמוך במהלך.

אנשי "נאמני ארץ" פנו בחודשים האחרונים גם למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בו הם דרשו ממועצת הביטחון וממזכ"ל העצרת הכללית לקיים דיון בנושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ואף להזמין את אנשי היוזמה כנציגים הזמניים של האזרחים התושבים, שייבחרו בבחירות דמוקרטיות וחופשיות, זאת "כדי להכיר ביישות המדינית הבלעדית של התושבים היהודים בשטחי א"י ששוחררו בשנת 1967, עד שמדינת ישראל תואיל להכיר בזכויותיה ובחובותיה כלפי העם היהודי, על פי החלטות חבר הלאומים שאומצו על ידי האו"ם".

ב"נאמני ארץ" מסבירים כי "הרשות היהודית" תהיה נאמנה לחוקי מדינת ישראל ולמוסדותיה, כל עוד "אלו אינם מתנגשים בקיומם הריבוני היחסי של תושבי יהודה ושומרון המחזיקים בנאמנות בחבלים הללו, לב הארץ, עד שמדינת ישראל תחיל ריבונותה עליהם".

לטענתם, לאחר הקמת "הרשות היהודית" החדשה, יסולקו מתחומי הריבונות החדשה, לרבות "תושבים נוכרים שימשיכו לראות עצמם כמבטאים לאומיות ערבית או אסלאמית זרה, שמטרתה לגרש את היהודים מארצם, כפי שמתבטא ראש 'הרשות הפלשתינית' אבו מאזן וכל תומכיו, הם פושעים וגזענים המנצלים באופן ציני את הכלים שמעמיד לרשותם האו"ם. הללו הם החותרים בעיקר נגד ההיסטוריה הלאומית המוכחת של העם היהודי ונגד דתו, ובודים באופן עקבי וחקייני, היסטוריה שלא הייתה מעולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן