נאמן מקור ראשון לבית המשפט: מבקש לאשר מכירת העיתון לשלדון אדלסון

חן ברדיצ'ב, נאמן בית המשפט למכירת 'מקור ראשון' מבקש מבית המשפט לאשר את מכירת העיתון וכן מכירת 'nrg' בתמורה ל-17 מיליון והתחייבות להעסקת מרבית העובדים לשנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/03/14 10:52 כה באדר ב'

נאמן מקור ראשון לבית המשפט: מבקש לאשר מכירת העיתון לשלדון אדלסון
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

מסתמן כי 'מקור ראשון' ואתר האינטרנט 'nrg' ימכרו לשלדון אדלסון. נאמן בית המשפט למכירת החברה, חן ברדיצ'ב מבקש מבית המשפט לאשר את מכירת העיתון ואתר האינטרנט, ללא העיתון 'מעריב' לידי 'ישראל היום', כך מתפרסם היום (ה') באתר 'העין השביעית'.

אדלסון, המחזיק בבעלותו גם את 'ישראל היום' התחייב לשלם 17 מיליון ש"ח בתמורה לרכישת העיתון ואתר האינטרנט וכן להעסיק 114 מתוך 120 עובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של 'מקור ראשון' למשך 12 חודשים לפחות. בנוסף התחייב אדלסון להעסיק 90% מהפרילנסרים של העיתון וכל עובדי ההפצה למשך שנה, 220 במספר. עובדי אתר 'nrg' יפגעו מהעסקה המתרקמת כשרק 5 מתוך 17 העובדים ימשיכו בחברה בהתאם לתנאי העסקה.

בתוך כך, נרשמים רגשות מעורבים בקרב עובדי 'מקור ראשון'. מחד מדגישים העיתונאים כי בניגוד ל'מעריב' אשר לא נמצא לה רוכש עד עתה, 'מקור ראשון' הינו מוצר מבוקש אשר אילי עיתונות רבים הגישו בקשות לרכישתו, אך מנגד העובדה כי הרוכש המיועד הינו שלדון אדלסון, הנחשב כמקורב ביותר של ראש הממשלה, מקהה את תחושת השמחה על הרכישה העתידית, בשל חשש מחוסר אפשרות לבקר את ראש הממשלה כפי שנטען שנעשה בעיתון 'ישראל היום'.

אחד הנפגעים הצפויים ממהלך הרכישה של שלדון אלדסון הינו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. בשנה החולפת עלו לא פעם טענות כי 'מקור ראשון' מאתרג את בנט וכעת, עם שינוי הבעלות על העיתון, ייתכן כי הזמן בו בנט קיבל חיבוק מהעיתון עבר לבלי שוב.