נאום הניצחון של דונלד טראמפ

זה היה קשה, אף אחד כמעט לא האמין, אבל בסוף מי שנאם את נאום הניצחון בבחירות בארה"ב, הוא הנשיא הנבחר- דונלד טראמפ. "לכל הדמוקרטים והרפובליקנים, הגיע הזמן להתאחד כעם אחד. אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/16 11:17 ח בחשון התשעז

נאום הניצחון של דונלד טראמפ
Joseph Sohm / Shutterstock, צילום: Joseph Sohm / Shutterstock

לא רבים האמינו, שאת נאום הניצחון במירוץ לנשיאות ארה"ב, ישא לא אחר מאשר דונלד טראמפ. יתכן שגם לא טראמפ עצמו.

נשיאה ה-45 של ארצות הברית, דונלד טראמפ, זכה ביותר מ 270 האלקטורים, שנצרכים להבטחת כס הנשיאות ונאם את נאום אחד הנצחונות ההיסטורים והדרמטים בתולדות אמריקה. "סליחה שחיכיתם, זה עסק מסובך", פתח הנשיא הנבחר את דבריו והוסיף בדרכו הטראמפית הטיפוסית ש-"בדיוק קיבלתי שיחה משרת החוץ לשעבר קלינטון. היא בירכה אותנו על הניצחון, בירכתי אותה ואת משפחתה על הקמפיין הקשה. היא נאבקה קשה. הילרי עבדה במשך תקופה ארוכה מאוד וקשה מאוד, ואנחנו חייבים לה תודה על שירותה למדינה".

טראמפ, כנראה יודע שהוא היה חלק באחד ממערכות הבחירות הקשות והמכוערות שידעה אמריקה, בנאומו הוא הצביע על הצורך באחדות ואמר כי "כעת אמריקה צריכה לאחות את פצעי הפילוג. לכל הדמוקרטים, הרפובליקנים ברחבי המדינה - הגיע הזמן להתאחד כעם אחד. אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם. זה חשוב לי. נעבוד יחד, ונאחד את המדינה האדירה שלנו. זה לא היה קמפיין, אלא תנועה אדירה, שהורכבה ממיליונים, גברים ונשים חרוצים שאוהבים את מדינתם ורוצים עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם. אמריקנים מכל הגזעים, הדתות, הרקע, שרוצים שהממשלה תשרת את האזרחים - וכך היא תעשה".

(צילום: Joseph Sohm / Shutterstock)

טראמפ המשיך לפזר הבטחות והצהיר כי יחזיר את הכלכלה למסלולה ויצית מחדש את החלום האמריקני: "ניתן עבודה למיליונים מאנשינו, נדאג לוותיקי הצבא, הזמן שהעברתי איתם בקמפיין היה משעותיי היפות ביותר. נפתח בפרויקט לצמיחה לאומית ונחדש את החלום האמריקני. תהיה לנו הכלכלה הגדולה בעולם". בהמשך הוא שפך מעט אור על תכניותיו בנוגע למדיניות החוץ של הממשל בראשו יעמוד: "נסתדר עם כל המדינות שמוכנות להסתדר איתנו. אף חלום אינו גדול מדי. שום דבר שאנחנו רוצים לעתיד שלנו אינו מחוץ לטווח ההשגה. אמריקה לא תתפשר על דבר מלבד הטוב ביותר. נחלום שוב על דברים יפים ומוצלחים עבור מדינתנו. אנחנו נחפש מכנה משותף, לא עוינות".

טראמפ הבטיח לבוחריו בפרט ולתושבי ארה"ב כלל שלא יאכזב אותם: "בתום ארבע שנים, אתם תאמרו שזה היה משהו שהייתם גאים מאוד לעשות. אף שהקמפיין נגמר, העבודה שלנו בתנועה הזאת רק מתחילה", אמר טראמפ, והוסיף כי יתחיל לעבוד מיד למען העם האמריקני. "נעשה עבודה שאני מקווה שתהיו ממש גאים בנשיא שלכם. זה הכבוד שלי, זאת הייתה תקופה מדהימה. אני אוהב את המדינה הזאת".

בהמשך הודה לאנשים שעזרו לו "עם מה שקוראים לו הלילה ניצחון היסטורי". הוא ביקש להודות להוריו, "שמסתכלים עליי מלמעלה. למדתי מהם כל כך הרבה". "אחי, רוברט. אחי פרד. רעייתו מלניה ובנו הבכור דון. ילדיי, איוונקה, אריק, טיפני, וברון. אני אוהב אתכם ותודה שסבלתם את כל השעות האלה. זה היה קשוח, תודה לכולכם, כולכם נתתם לי תמיכה אדירה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן