נאום הבכורה של שטבון: "לא אתן לאף אחד לפגוע בצה"ל"

ח"כ יוני שטבון נשא את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת ואמר כי בכוונתו להיאבק בדה-לגיטימציה של צה"ל ומדינת ישראל ולפעול למען חיזוק ערכי היהדות במערכת החינוך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/02/13 17:49 יז באדר התשעג

נאום הבכורה של שטבון: "לא אתן לאף אחד לפגוע בצה"ל"
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ יוני שטבון (”הבית היהודי“) נשא היום (ד‘) את נאום הבכורה שלו בפני מליאת הכנסת, שבמרכזו עמד יחסה של החברה הישראלית לפעילותו של צה“ל. שטבון פתח את נאומו בתיאור הקרב בבינת ג‘בל, בו השתתף ובעקבותיו זכה לצל“ש.

”בשבועות האחרונים או יותר נכון בחודשים האחרונים, יש שיח אמיתי שמברר סביב סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך“, אמר שטבון לחברי הכנסת, ”עוד לפני לימודי האנגלית החשובים, והמתמטיקה והפיזיקה, לימודי הליבה המרכזיים של עם ישראל ושל מדינת היהודים זה בעצם ערכי היהדות, מורשת ישראל, המסורת. ורק מכאן צריך להתחיל הדיון, אחרי שהדבר הזה נמצא, אלה לימודי הליבה, זה מה שיכול לחבר ולאחד אותנו“.

שטבון עסק בדבריו גם בסוגיית הדה-לגיטימציה נגד ישראל וציין כי בשנה ממוצעת נכנסים לתוך תחומי מדינת ישראל כ-14,000,000 דולר, לתוך תחומי מדינת ישראל, מארצות-הברית ומאירופה, שמגיעים מארגונים שיוצרים דה-לגיטימציה לצה"ל ולמדינת ישראל. ”כקצין וכמפקד בגולני ששירת בכל גזרות הלחימה אני פגשתי את הארגונים האלה, פגשתי את החוויה, פגשתי את הפרובוקציות השקריות שעמדו מולנו, שבעצם פוגעים למעשה בקונצנזוס הישראלי שקוראים לו צה"ל. זו שמורת הטבע האחרונה שנמצאת בקונצנזוס הישראלי, וקוראים לה צה"ל“, אמר.

”אני לא אתן לאף אחד לפגוע או לאף גורם לפגוע בשמורת הטבע הזאת שנקראת צה"ל“, הוסיף שטבון, שאמר כי הוא ”מקווה שגם חברי מהשמאל ומהימין נשתף פעולה בחקיקה ובפעילות ציבורית ציונית אמיתית כדי לשמור על אותה חבורה נפלאה שקוראים לה חיילי צה"ל“.

הח“כ הטרי ציין כי בכוונתו לקדם שלושה עקרונות מרכזיים בפעילותו בכנסת: ”חיזוק ערכי היהדות והציונות במערכת החינוך; מאבק ברור בדה-לגיטימציה של צה"ל ומדינת ישראל; ומאבק למען האוכלוסיות החלשות והמוחלשות בעיירות, ובדרום ובצפון“.