נאום הבכורה של ח"כ יוגב: כל מקום שפונה - הפך בסיס לטרור

ח"כ מוטי יוגב נשא את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, שעסק בעניינים מדיניים וחברתיים. הצהיר כי הוא "מחויב לפעול לשיתוף פעולה בינינו ולדיור בר השגה לכל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/02/13 15:57 י באדר התשעג

נאום הבכורה של ח"כ יוגב: כל מקום שפונה - הפך בסיס לטרור
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ מוטי יוגב (”הבית היהודי“) נשא היום (ד‘) את נאום הבכור השלו בכנסת, שהתמקד בנושאים חברתיים ומדיניים. יוגב התייחס לסוגיית המו“מ עם הפלסטינים וטען כי ”בכל המקומות בהם ניתן בארץ ישראל שלטון לפלסטינים - הם הפכו לחממות טרור, מעבדות נפץ, בסיסים לפיגועים רצחניים“.

יוגב ציין כי ”בארץ ישראל, יש ותהיה מדינה ריבונית אחת-היא מדינת ישראל, החיה בשלום עם שכניה ומוצאת גם הסדרים הומנטריים, לחיי הערבים הגרים בתחומיה".

בעניין אחר הדגיש יוגב כי הוא רואה עצמו ”מחויב לפעול לאהבה ולשיתופי פעולה בנינו, להביא לדיור ומוצרי יסוד שיהיו ברי השגה לכל. מחויבים לתוספת מיטות בבתי החולים, לדאגה לניצולי השואה וליתר הנזקקים, לדאגה לנוער בכלל ולנוער שקשה לו בפרט, לצמצום העוני והגדלת מקומות התעסוקה בישראל".

יוגב עסק בנאומו גם במספר עניינים היסטוריים וטען כי "עובדה היסטורית, שישו הנוצרי הסתובב בירושלים, הוא לא ראה בה שום כנסיה, הראשונה נבנתה כ- 150 שנה לאחריו. הוא לא ראה בירושלים שום מסגד, הראשון נבנה כ- 600 שנה אחריו. ישו ראה בירושלים, רק את ימיו האחרונים של בית המקדש השני של היהודים".