מתרחבת התמיכה במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית

הרב אליעזר נחום רבינוביץ‘ והרב ישראל רוזן, הביעו תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הם מצטרפים לרבנים ליכטנשטיין, רונצקי ואבינר - וגם לדן מרגלית, שהביע תמיכה במהלך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 10:52 ז בטבת התשעג

מתרחבת התמיכה במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

מתרחבת התמיכה הרבנית במועמדותו של הרב דוד סתיו למשרת הרב הראשי לישראל: לאחר שבשבוע שעבר פרסמו הרבנים אהרן ליכטנשטיין, אביחי רונצקי ושלמה אבינר, את דבר תמיכתם ברב סתיו, מצטרפים היום (ה‘) לקריאה גם הרב אליעזר נחום רבינוביץ‘, ראש ישיבת מעלה אדומים והרב ישראל רוזן, ראש מכון צומ“ת.

הרב רבינוביץ' פותח במכתבו על דרישת הדור בימינו לאדם שינחה וירווה את צמאונו בתורה. ”אחת התופעות הכי מעודדות בשנים האחרונות בציבור הישראלי היא ארגון צוהר שחבריו הם תלמידי חכמים שליבותיהם הומים אהבת הבריות כנה, ואינם נרתעים מלצאת אל העם ולהציג את זיוה של תורה“, כותב הרב רבינוביץ‘, ”ראשו של ארגון צוהר הוא הרב דוד סתיו שליט"א, והוא שופע רוחו של צוהר. אמנם, קטנתי מלהמליץ המלצות ולהציע תוכניות, אבל ליבי אומר לי שמועמד כזה ראוי להעמידו בראש הממסד הרבני בארץ, ומן השמים יסייעו בידו להגדיל תורה ולהאדירה".

(צילום: ראובן קפוצינסקי)

גם הרב רוזן הביע את תמיכתו במועמדותו של הרב סתיו וציין כי ”על פי רקעו, ניסיונו והשקפת עולמו הרב סתיו הוא היחיד מבין המועמדים הנראים באופק המסוגל לחולל שינויים בדרכי תיפקודה של הרבנות הראשית לישראל, ושילובה הראוי בחיי החברה הישראלית העכשווית“.

עוד הוסיף הרב רוזן כי ”הרב סתיו ניחון בידע תורני רב בהלכה ובמחשבת אמונת ישראל, בנסיון עשיר של רבנות קהילתית וכלל-ישראלית עשירה, בהיכרות קרובה ובזיהוי צרכי עמך בית ישראל לגווניו, בארץ ובתפוצות".

התמיכה הרבנית לה זוכה הרב סתיו, לא נעדרת גם מקרב הציבור הכללי. בשבוע שעבר, במסגרת טורו השבועי בעיתון ”ישראל היום“, כתב הפובליציסט דן מרגלית בעד בחירתו של הרב סתיו לתפקיד, תוך שהוא מציין כי כניסתו למערכת תתרום לרבנות מסבירת פנים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן