מתקפת טרור בסיני. מעבר טאבה יישאר סגור

מצב החירום עליו הוכרז במצרים, בעקבות פיגועי דאע"ש האחרונים, הוביל להמשך חסימת מעבר ישראלים לחצי האי סיני

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/04/17 07:15 כג בניסן התשעז

מתקפת טרור בסיני. מעבר טאבה יישאר סגור
shutterstock, צילום: shutterstock

המטה ללוחמה בטרור הודיע אמש (שלישי) כי מעבר טאבה ימשיך להיות סגור, זאת בעקבות החשש מפיגועים. מאוחר יותר נהרג שוטר מצרי ונפצעו שלושה נוספים במתקפה של ארגון דאע"ש על עמדה של צבא מצרים.

האירוע, שהתרחש סמוך למנזר סנטה קטרינה שבסיני, הוא המשך ישיר למתיחות הגוהה במצרים שהגיעה לשיאה בשבוע שעבר, לאחר ש-45 אזרחים נרצחו בזמן ששהו בכנסיות בערים אלכסנדריה וטנטא. בעקבות אותם פיגועים, הכריז הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי על מצב חירום במדינה למשך שלושה חודשים.

מוקדם יותר הודיע המטה ללוחמה בטרור כי הכניסה לחצי האי סיני דרך מעבר טאבה, שנסגרה בערב פסח, תישאר במצב זה גם בימים הקרובים. יש לציין כי הדרג המדיני אישר את החלטת המטה לאור ריבוי האזהרות לפיגועים באיזור. המעבר לכיוון מצרים חסום לישראלים בלבד בעוד שזרים יוכלו לעבור מישראל לסיני. בנוסף לכך, ממליצים במטה ללוחמה בטרור לכל הישראלים הנופשים בחופי סיני לשוב לישראל.

"מתקפת הטרור הקטלנית שהתרחשה משקפת שוב את יכולות הטרור של המדינה האסלאמית", נכתב בהודעת המטה ערב ליל הסדר שם הוסיפו כי "כזכור, נמשכת פעילותו המתעצמת של ארגון 'מחוז סיני' בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה בפעילותו, כולל כנגד ישראל, למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים בטווח הזמן המיידי. נוכח חומרת האיום, המלצת המטה ללוט"ר לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל".