מתפללים הותקפו בקבר יהושע בן נון. ביהמ"ש: הם אשמים

קבוצת מתפללים ביקשה להתפלל בקבר יהושע בן נון והותקפו בידי ערבים. ביהמ"ש המחוזי החליט להשאיר בתוקף את הרחקתם מיו"ש ומתח ביקורת על כניסתם למתחם. חוננו: "פרס ועידוד לטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/16 11:56 א באלול התשעו

מתפללים הותקפו בקבר יהושע בן נון. ביהמ"ש: הם אשמים
בית השלום, ויקיפדיה, צילום: בית השלום, ויקיפדיה

מסתבר שניתן להיות מותקף ע"י פורעים וגם להיות זה שנענש על כך. ע"פ פסיקת ביהמ"ש המחוזי בלוד, קבוצת מתפללים שהותקפה בידי ערבים היא זו שנושאת באשמת התקיפה.

קבוצה של כ- 13 אנשים ביקשו להיכנס לקבר יהושע בן נון, הסמוך לאריאל, ע"מ להתפלל במקום., אך הותקפו בידי קבוצת ערבים מהכפר כיפל חארס בו נמצא הקבר. בית משפט השלום החליט להרחיק אותם מיהודה ושומרון למשך 60 יום. המורחקים הגישו ערר באמצעות ארגון חוננו אך בית המשפט המחוזי בלוד החליט לדחות את העררו קבע כי כניסה לאזור עוין ללא תיאום עם צה"ל מהווה עבירה פלילית, גם אם המקום מותר לכניסת יהודים.

השופטת זהבה בוסטן מתחה ביקורת על העוררים וכתבה כי "גם אם מותר לעוררים להיכנס למקום אליו ביקשו להגיע, אזי כאשר מדובר במקום עוין שהכניסה אליו מהווה סכנה לעוררים עצמם ולחיילי צה"ל שהיו צריכים לבוא לחלצם, אזי יש לתאם מראש את ההגעה לאותו מקום ולא להציב את החיילים המוצבים באותו מקום בפני עובדה מוגמרת".

בארגון חוננו הגיבו בחריפות על החלטת ביהמ"ש ואמרו כי "כל רחבי יהודה ושומרון, ובעצם כל חלקי ארץ ישראל נחשבים לשטח מסוכן". לטענתם ההחלטה מהווה מדרון חלקלק ופרס לפורעים. "ההחלטה מהווה פרס ועידוד לטרור שכן לפי בית המשפט כפר שבו יבוצעו פיגועים יאסר בכניסת יהודים ללא תיאום עם הצבא. במדינת חוק ריבונית, על כוחות הביטחון לאפשר גישה בטוחה של אזרחים לכל אזור בו מותר להם לשהות."