מתנדבי השירות הלאומי חוזרים לרכבת ישראל

בעקבות החלפת מכונות הכרטיסים ברכבת ישראל, גילו המתנדבים כי אין באפשרותם לקבל כרטיסי נסיעה בחינם, כפי שהיה מקובל עד כה. התערבות מנהלת השירות הלאומי סייעה בפתרון התקלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/13 13:58 כו בסיון התשעג

מתנדבי השירות הלאומי חוזרים לרכבת ישראל
liormania-cc-by-sa, צילום: liormania-cc-by-sa

מתנדבי השירות האזרחי-לאומי המשרתים רחוק מביתם, זכאים לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית, ובתוך כך ברכבת ישראל. עד כה, המתנדבים היו מעבירים את כרטיס המתנדב המגנטי שברשותם במכונות האוטומטיות שבתחנות הרכבת, והיו מקבלים כרטיס נסיעה, בדיוק כמו חיילים בצה"ל עם כרטיס החוגר.

לאחרונה, קיבל מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, פניות רבות ממתנדבים שסיפרו כי חלק גדול ממכונות הכרטיסים בתחנות הוחלפו במכונות חדשות, אשר בהן רבים מהם לא מצליחים להנפיק את הכרטיס. עוד סיפרו המתנדבים כי כאשר הם פונים לקופה, בבקשה לקבל את הכרטיס, נאמר להם שאם המכונה לא מנפיקה אותו- הם אינם זכאים לנסיעה חינם, ועליהם לשלם מחיר מלא.

לאור התלונות שהתקבלו אצלו, מיהר מנכ"ל המנהלת שר-שלום ג'רבי, לפנות במכתב דחוף למנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, ולבקש ממנו לפעול בדחיפות על מנת לתקן את התקלה במכונות האוטומטיות, ובמקביל להורות לקופאים בתחנות שלא לגבות תשלום ממתנדבי השירות האזרחי-לאומי, כל עוד התקלה לא מתוקנת. בעקבות הפניה, תוקנה התקלה במכונות תוך זמן קצר, ומרכבת ישראל נמסר כי הן שבו לפעול כסדרן. בנוסף, נמסר כי עובדי הקופות בתחנות השונות תודרכו על מנת לאפשר למתנדבים לנסוע חינם במידה והמכונות לא מוציאות להם את כרטיסי הנסיעה.

שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, אומר כי "טובתם של המתנדבים בשירות האזרחי-לאומי עומדת לנגד עינינו כל העת. אנו משקיעים את מירב המאמצים על מנת לדאוג שהזכויות המגיעות להם במסגרת התנדבותם יכובדו במלואן".