מתנדבות השירות הלאומי מתגייסות למען הדרום

במנהלת השירות הלאומי החליטו לגייס את בנות השירות הלאומי, שפעילותן במסגרת מוסדות החינוך הושבתה בעקבות ביטול הלימודים, ולהפנותן לסיוע לפיקוד העורף

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/11/12 20:08 ה בכסלו התשעג

מתנדבות השירות הלאומי מתגייסות למען הדרום
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

למרות שפעילותן הסדירה הופסקה, בנות השירות הלאומי ומתנדבי השירות ממשיכים לסייע לתושבי הדרום במרחבים המוגנים תחת אש. פעילות במרחבים המוגנים וסיוע למשפחות הנצרכות לכך הן רק חלק מפעילות הבנות בדרום הארץ. השבוע כינס מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, ישיבה דחופה בנושא המשך פעילות השירות הלאומי בדרום הארץ.

לאחר דיונים שהתקיימו במנהלת השירות האזרחי-לאומי, ובשיתוף הגופים המוכרים, הוחלט שלא לבטל את ימי השירות של מתנדבי השירות האזרחי-לאומי גם במקומות בהם לא מתקיימת פעילות סדירה כגון מוסדות החינוך, ולנצל זאת לסיוע לתושבי הדרום במגוון תחומים, יחד עם סיוע ממשי במרחבים המוגנים.

במכתב שהפנה מנכ"ל המנהלת למתנדבים במחוז הדרום כתב ג'רבי כי "בימים האחרונים אנו חשים בהחמרת המצב הביטחוני בדרום, כאשר ערי ישראל נתונות למתקפה אכזרית וחסרת היגיון. לאחר דיונים, החלטנו שלא לבטל את ימי השירות במקומות בהם לא מתקיימת פעילות סדירה ולנצל זאת לסיוע לתושבים במגוון תחומים. תפקידכם בשירות כעת חשוב ביותר ומהווה כוח של חיזוק ותמיכה מוראלית לתושבים".

אנשי פיקוד העורף, יחד עם מנהלת השירות הלאומי, נערכים כעת לשלב את בנות השירות בפעילותו של פיקוד העורף בכל מרחב אזור הדרום. בפיקוד העורף ובמנהלת השירות הלאומי טרם יודעים לספר על היקף הפעילות של בנות השירות הלאומי עם פיקוד העורף אולם מספרן הרב של הבנות באזור הדרום מהווה כוח אדם איכותי ויעיל שיעמוד לרשות פיקוד העורף.

"לאור ההחמרה במצב הביטחוני בדרום החלטנו לשלב את מתנדבי השירות האזרחי-לאומי במחוז הדרום בסיוע לתושבים כולל סיוע ממשי במרחבים המוגנים", אומר מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי שר-שלום ג'רבי, "המתנדבים ממלאים תפקיד חיוני בשגרה ובוודאי שבחירום ואני בטוח שכך יהיה גם בשעה זו ".