מתנגדים לחוק הגיור חילקו תעודות גיור פיקטיביות בצמתים ברחבי הארץ

הפעילות נגד חוק הגיור יורדת לשטח. עשרות פעילים חילקו 'תעודות גיור' לכל דורש במחאה על קידום החוק על ידי הבית היהודי. "עם חוק הגיור החדש יותר אין צורך בהלכה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 11:45 ל באב התשעד

מתנגדים לחוק הגיור חילקו תעודות גיור פיקטיביות בצמתים ברחבי הארץ
א.פ., צילום: א.פ.

המחאה נגד חוק הגיור של חלקים מהציונות הדתית יורדת לשטח. עשרות פעילים חילקו היום (ג') ואתמול ברחבי הארץ 'תעודות גיור' לכל דורש, במחאה על קידום החוק על ידי הבית היהודי. "הרפורמה האדירה של האחראים על הגיור, מנגישה את הכניסה ליהדות לכל אחד" נכתב בפלאייר. "עם חוק הגיור החדש, יותר אין צורך בהלכה או להכיר את היהדות, מהיום באופן פשוט וידידותי כל אחד יכול להיות יהודי - פשוט בואו ואספו את תעודת הגיור החדש. העיקר החיוך".

אחד הפעילים הסביר: "החוק החדש יטעה גרים רבים, ויביא לבעיות גדולות. הגיור היום מוכר בידי כולם, והגיור החדש יוכר רק בידי חלק מהרבנים ולא יוכר על ידי הרבנות. גרים רבים יעברו את התהליך, ובסופו יגלו שהרבנות לא נותנת תוקף לתעודה שקיבלו. חייבים להימנע מהמצב הזה".

לאחרונה התבטאה בנושא יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חברת הכנסת מירי רגב, שאמרה: "מבצע צוק איתן מאד איחד את העם, ולא יתכן שדווקא נושא הגיור הוא זה שיבוא ויצור פירוד בעם. אני קוראת לראש הממשלה שלא לאשר את החוק, אלא אך ורק בתיאום מלא עם הרבנים הראשיים".

"אני כיהודייה מסורתית, יודעת שאנחנו כולנו עם אחד. אני מתנגדת לכך שיווצר מצב של 'שתי מדינות לשני עמים' בתוך עם ישראל. עם אחד, ואסור בשום אופן לפלג. אני לא מבינה את אלו שמקדמים חוק או החלטת ממשלה אשר משמעותם היא פילוג העם. אולי זה בגלל שלא ירדו לעומק הדברים, ולא מבינים את המשמעות של תוצאות החוק. יש לקדם מהלך שיהיה מתואם בין שר הדתות לבין הרבנים הראשיים, ורק באופן זה לקדם דברים. חשוב מאד שהגיור במדינת ישראל יהיה מקובל על כולם", הוסיפה רגב.