מתכוננים לבית המקדש: במכון המקדש הקימו מזבח

במכון המקדש חונכים בימים אלו מזבח חדש, הכשר להקרבת קרבנות. לדברי אנשי המכון, סיום בנייתו מאפשר לחדש את העבודה במקדש בכל עת ובכל שעה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/02/15 11:36 ו באדר התשעה

מתכוננים לבית המקדש: במכון המקדש הקימו מזבח
מכון המקדש, צילום: מכון המקדש

בימים אלה נחנך מזבח חדש ב'מכון המקדש'. המזבח כשר להקרבת קרבנות במקדש. לדברי אנשי המכון, סיום בנייתו מאפשר לחדש את העבודה במקדש בכל עת ובכל שעה. תכנון המזבח והחומרים נמשך שנים, על פי תוכניתו של ארכיטקט - הרב שמואל בלזם, ומידותיו נקבעו על פי שיטת הרמב"ם - גובהו חמש אמות, ואורכו יחד עם הכבש שש עשרה אמה.

(צילום: מכון המקדש)

מזבח זה נבנה מלבנים בטמפרטורה של כאלף מעלות צלזיוס, דבר המאפשר למזבח לעמוד בלחץ של עומס כבד ובאש תמיד היוקדת בראש המזבח. ייחודו של המזבח שהוא ניתן לפירוק ולהרכבה במהירות, דבר המאפשר להעביר את המזבח ממקומו הנוכחי למקום המקדש בכל עת ובכל שעה. בכך ניתן לחדש את העבודה באופן מידי, זאת, על פי הכלל שקבע רבי יוחנן בן זכאי: "מהרה ייבנה המקדש".

לדברי אנשי מכון המקדש, "בימים אלה כשחג הפסח מתקרב, יש לכך משמעות מעשית, שכן, לדעת רבים מגדולי ישראל, הדרך המהירה להתחיל את העבודה במקדש היא בהקרבת בקרבן פסח”.

כהנים המשתלמים ב'בית הספר לכהנים' מיסודו של מכון המקדש, מתכוננים בימים אלה לערוך תרגיל הקרבת קרבן פסח סביב המזבח החדש שבמכון.

(צילום: מכון המקדש)