מתכוונים לשתות ולנהוג? זה מה שיקרה לכם

רגע לפני חג פורים, בדקנו כמה בדיוק מותר לשתות, ומה יקרה כשהשוטרים יתפסו אותכם. בשתי מילים? לא מומלץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/03/15 15:37 יג באדר התשעה

מתכוונים לשתות ולנהוג? זה מה שיקרה לכם
shutterstock, צילום: shutterstock

בדיוק סיימתם סעודת פורים, אתם מלאים באוכל, בקושי זזים ושתיתם כוס בירה אחת. רגע לפני שאתם מתכוונים לצאת לנסיעה הארוכה, או הקצרה, הביתה, אתם תוהים לעצמכם האם לא שתיתם יותר מדי. הבזק קצר מהתשדיר האחרון נגד שתייה ונהיגה שמזכיר לכם שאסור לנהוג לאחר ששתיתם, נדנוד קצר בראש, ואתם כבר ברכב. הפעם הבאה שתצאו מהרכב יהיה כדי להסביר לשוטר שאתם לא באמת שתיתם הרבה, ו'זו רק הייתה כוסית אחת'. וזה במקרה שלא עשיתם תאונת דרכים, כן?

רגע לפני פורים בדקנו עבורכם האם יש כמות מותרת לשתייה ולנהיגה, כשכמובן ההמלצה היא כלל לא לשתות ולנהוג, והחדשות הרעות עבור אלו שתכננו לשתות: זה ממש ממש מעט.

לפני הכל חשוב לזכור שההמלצה המשמעותית שנוכל לתת לכם היא לקבוע נהג תורן שלא שתה. אם אין לכם נהג תורן, או שהוא שתה בסופו של דבר, רצוי בהחלט להשאיר את הרכב בחניה ולנסוע הביתה בתחבורה הציבורית. אומנם לא נעים במיוחד, אבל עדיף בהחלט ממה שיצפה לכם אם תשתו ותנהגו.

על פי החוק, המקסימום לשתייה ולנהיגה הוא 0.05% מהדם, כלומר, באזור ה-240 מיליליטר. בעברית, אם שאלתם, מדובר בכוס בירה אחת בערך, כוסית יין או כוסית וודקה, כשכמובן הכמות משתנה על פי המשקל, הגובה, וזמן ההמתנה לאחר השתייה. אם שתיתם יותר, וגם אם לא, ההמלצה היא לחכות ולתת לאלכוהול לצאת מהדם, דבר המשתנה על פי המשקל וכו'.

אם אתם צעירים מתחת לגיל 24 או נהגים מקצועיים, כדוגמת נהגי אוטובוס או משאית, ישנו עבורכם חוק מיוחד בשם 'חוק אפס אלכוהול', במסגרתו אסור לכם לקחת אפילו לגימה אחת. למעשה, אם שוטר יעצור אתכם, ויהיה לכם יותר מ-0.01% של אלכוהול בדם תאלצו להיפרד מהרישיון שלכם.

החלטתם להסתכן? זה כמובן לא מומלץ. לא פחות מ-10,000 שיכורים נתפסו ב-2014 בידי משטרת ישראל, ובחוץ מסתובבים בפורים מאות שוטרים שכל תפקידם הוא לתפוס את השיכורים בפורים שהחליטו להתחכם, להסתכן, ולסכן את הסובבים אותם. גם אם לא תתפסו, חשוב שתדעו שהסיכוי של נהג עם רמת אלכוהול גובהה מ0.15% (פי שלוש מהמותר) להיות מעורב בתאונה גבוה פי 48 מהניסוי של נהג פיכח.

אם בסופו של דבר שוטר יתפוס אתכם, המזל שלכם נגמר, כנראה להרבה מאוד זמן. חשוב שתדעו שסירוב לבדיקת ינשוף דינו שנת מאסר אחת או 10,000 ש"ח קנס, וזה עוד לפני שהחליטו שאתם שיכורים. העונש על נהיגה בשכרות הינו החרמת הרכב ורישיון הנהיגה למשך 30 יום וזימון לבית משפט. כשתגיעו לבית משפט תקבלו קנס גבוה או אפילו מאסר בפועל. בנוסף, ירשמו לחובתכם 10 נקודות חובה ושלילה של רישיון הנהיגה לשנתיים. לא נעים בכלל.

אתם בטח שואלים את עצמכם האם הכותב בא לבאס אתכם בזמן שאתם שותים ושמחים, והתשובה היא חד משמעית כן. אלפי שיכורים נתפסים מדי שנה, מאות מעורבים בתאונות שהורסות לאנשים את החיים. החלטתם לשתות? תנו את המפתחות לחברים או לקרובי המשפחה.

ושיהיה פורים שמח, כן?