מתיישבי מגרון טוענים כי רכשו את הקרקע, בג"ץ יקיים דיון דחוף

נשיא בית המשפט העליון החליט לקיים דיון דחוף בסטטוס היישוב מגרון, העומד לפני פינוי ב-1 באוגוסט, לאחר שהמתיישבים טענו כי רכשו חוקית כ-70% מקרקעות היישוב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/07/12 15:05 יג בתמוז התשעב

מתיישבי מגרון טוענים כי רכשו את הקרקע, בג"ץ יקיים דיון דחוף
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, החליט היום (ג') כי יש לקיים דיון דחוף בטענתם של מתיישבי מגרון לאחר שאלו דיווחו כי רכשו כ-70% מקרקעות המאחז, שעל פי החלטת בג"ץ אמור להיות מפונה עד ה-1 לאוגוסט הקרוב.

באחרונה הציגו המתיישבים עדויות ומסמכים בפני מערכת הביטחון המוכיחים את רכישת הקרקע. המתיישבים דרשו לרשום את הקרקעות על שמם ולקיים דיון מחודש בהחלטת בג"ץ על פינוי היישוב. המתיישבים טוענים כי הם אינם מתכוונים לחשוף את שמותיהם של הפלסטינים שמכרו להם את הקרקעות, שכן חשיפת שמותיהם תחשוף אותם לסיכון חיים מצד הרשות הפלסטינית.

תושבי מגרון טענו היום כי "כיום ניתן לאשר כי אנשי היישוב מגרון רכשו חלקים משמעותיים אדמות מגרון מאת הבעלים הרשומים בטאבו. אמש, פנינו לבג"ץ בבקשה לצמצם את ביצוע פסק הדין. בנושא העתירה הוטל חיסיון ולכן לא נתייחס לפרטי העיסקה". המתיישבים הוסיפו כי "בית המשפט הוא הערכאה היחידה אשר תקבע את צדקת טענותינו ולא אנשי 'שלום עכשיו' אשר בחרו כפורעי חוק אידאולוגיים להפר צו מפורש של בית המשפט".