מתיישבי מגרון חתמו על הסכמה סופית לפינוי היישוב

בתום שבועות ארוכים של משא ומתן, הגיעו המתיישבים להסכמה סופית מול הממשלה, לפיה יפונה היישוב בדרכי שלום. מטה המאבק: בחרנו להביע אמון בממשלה ולהימנע ממלחמת אחים

חדשות כיפה אורי פולק 11/03/12 14:08 יז באדר התשעב

מתיישבי מגרון חתמו על הסכמה סופית לפינוי היישוב
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

מטה מתיישבי מגרון הגיע היום (א') להסכמה סופית מול ממשלת ישראל, במסגרתה יפונה היישוב בדרכי שלום. הערב צפויים המתיישבים לחתום על ההסכמה הסופית מול השר בני בגין, אשר ניהל מולם את המשא ומתן בשבועות האחרונים.

בבסיסן של ההבנות עומדת הסכמה כי תושבי מגרון ייעקרו מבתיהם באתר הנוכחי ויעברו לשכונת קבע שתוקם באתר סמוך המכונה "אתר היקב". עם מעברם של תושבי מגרון ליקב, יימסר האתר הנוכחי למינהל האזרחי אשר יפעל בהתאם לחוק. הממשלה מצידה תבחן בחיוב את האפשרויות השונות להותרת שימוש ציבורי אזרחי באתר הנוכחי, על בסיס אדמות הנפקדים המצויות בו ובכפוף למה שהחוק ועקרונות התכנון יאפשרו.

ממטה המאבק למען מגרון נמסר היום לכיפה כי "בלב כבד, אך מתוך אחריות לאומית של קיום פסק בג"צ מחד, ומאידך - רצון למנוע עימות ומראות קשים, קיבלנו על עצמנו את ההסכמות האמורות, וזאת על אף הויתור והכאב הגדול הכרוך בעקירה ובפינוי הישוב ממקומו הנוכחי - ללא צורך, מבלי שהוכחה בעלות פלשתינית כל שהיא בקרקע עליה הוקם הישוב ומבלי שניתנה לתושבי מגרון ההזדמנות ההוגנת להוכיח את זכויותיהם שלהם בהליך משפטי אזרחי".

כמו כן נמסר כי "מטה מגרון מביע אמון בממשלת ישראל ובנציגה השר בגין שאכן הפתרון המוצג הוא הדבר שימנע מלחמת אחים ולכן בחרה ממשלת ישראל להציג בפני בג"ץ את הפתרון הנוכחי".