מתיישבי השומרון נגד מזכ"ל "שלום עכשיו"

ועד מתיישבי השומרון הגיש תביעת דיבה נגד יריב אופנהיימר, זאת לאחר שהאשים את אנשי הועד בחלוקת חולצות פוליטיות לחיילי גולני. אופנהיימר: "זו תביעת סרק"

חדשות כיפה אורי פולק 07/12/11 09:19 יא בכסלו התשעב

מתיישבי השומרון נגד מזכ"ל "שלום עכשיו"
יריב אופנהיימר-cc, צילום: יריב אופנהיימר-cc

ועד מתיישבי השומרון הגיש תביעה בסך 100,000 שקלים נגד מזכ"ל תנועת השמאל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, בגין הוצאת דיבה. הרקע לתביעה היא טענת המתיישבים כי אופנהיימר האשים אותם, ללא כל ביסוס, במעשה שלא נעשה על ידי הועד. מדובר על טקס סיום מסע כומתה של חיילי גדוד 13 בחטיבת "גולני", שהתרחש לפני כארבעה חודשים, בסיומו לבשו מספר לוחמים חולצות שעליהם נכתב "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים".

בתום האירוע, הוציא אופנהיימר הודעה בה ביקש לחון את החיילים, שנשלחו למחבוש, זאת מפני שהם אינם אשמים במחאה. מזכ"ל "שלום עכשיו" הסביר כי אין להעניש את החיילים מפני שהאשמה מוטלת על "כמה אזרחים השייכים לוועד מתיישבי השומרון". הוא קבע בהודעתו כי הוועד עומד מאחורי חלוקת החולצות לחיילים, אשר לטענתו לא ידעו כלל כי החולצות נשאו כיתוב פוליטי.

עם פרסום ההודעה, הכחישו בועד מתיישבי השומרון את הפרטים וקבעו כי אין להם כל קשר למקרה. במקביל, עו"ד דורון ניר-צבי, המייצג את הוועד, שלח מכתב התראה לאופנהיימר בו הוא דורש ממנו להתנצל באותם כלי תקשורת שבה פורסמה ההודעה. עד כה, אופנהיימר סירב לעשות זאת.

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר בתגובה כי "המתנחלים מנסים להתיש אותנו באמצעות תביעת סרק הממומנת מכספי הציבור. אם צריך נוכיח את צדקתנו בבית המשפט ונמשיך לטעון כי צה"ל וחייליו נוצלו באופן ציני על מנת לקדם מסרים פוליטיים לטובת המתנחלים".