מתיישבי בנימין מאשימים: מפקדים בכירים שיקרו כדי להכשיר פינוי מגרון

ועד מתיישבי בנימין יוצא בקמפיין חדש נגד מפקדי צה"ל בגזרת יהודה ושומרון, בטענה כי הם שיקרו להם ביחס למטרת הימצאותם של כוחות ביטחון קודם פינוי מגרון, כדי למנוע התנגדות לפינוי

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 19:58 ט באלול התשעא

מתיישבי בנימין מאשימים: מפקדים בכירים שיקרו כדי להכשיר פינוי מגרון
ועד מתיישבי בנימין, צילום: ועד מתיישבי בנימין

ועד מתיישבי בנימין מפרסם היום (ה') קמפיין פרסומי חדש תחת הכותרת "למתנחלים מותר לשקר", בו הם טוענים כי מפקדי צה"ל שיקרו למתיישבים כדי להכשיר את הפינוי הלילי במגרון, השבוע.

על פי הקמפיין, מתיישבי בנימין זיהו עוד לפני פינוי מגרון כי כוחות גדולים מגיעים אל האזור. ראשי ההתיישבות פנו למח"ט הגזרה, אל"מ סער צור, למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון ולמפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי - שלטענת המתיישבים אמרו להם כי הכוחות הגיעו אל המקום לצורך תרגיל מטכ"לי במחסום קלנדיה. בפועל, כידוע, הכוחות פעלו לפינוי לילי היישוב, במהלכו נהרסו שלושה מבני קבע, נפצעו ארבעה צעירים בעימותים ונעצרו שישה נוספים.

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, טוען כי "מפקדי הצבא ששיקרו לנו כרתו את הענף שעליו כולנו יושבים, כי יחסי האמון שהיו בינינו עד היום נשברו באופן מוחלט. אם קצינים מרשים לעצמם לשקר למתיישבים האמורים לעבוד איתם בשיתוף פעולה, קשה מאוד ליצור מערכת שאמורה לתפקד יחד".

שדמי ציין כי כמי ששירת בצה"ל עשרות שנים, הוא חינך לכך שערך האמינות הוא החשוב מכולם. "בקמפיין שעשינו הראנו שקצינים ששיקרו בשנים האחרונות הודחו מיד מהצבא גם לגבי נושאים פעוטים יחסית כמו צ'יקו תמיר ועימאד פארס ולעומת זאת כיצד הדרגות הבכירות ביותר שיקרו ללא הינד עפעף".