מתייעלים: חלק מהמועצות הדתיות ביישובים קטנים - יאוחדו

הרפורמה של בנט ובן דהן יוצאת לדרך: מועצות דתיות ביישובים קטנים יאוחדו לצורך התייעלות והפניית תקציבים למתן שירותי דת. בישראל כיום פועלות 132 מועצות דתיות בסך הכל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/07/13 20:39 ב באב התשעג

מתייעלים: חלק מהמועצות הדתיות ביישובים קטנים - יאוחדו
יחצ, צילום: יחצ

המשרד לשירותי דת מתחיל ליישם את הרפורמה שהציגו השר נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן, ובתזכיר חוק שהפיץ המשרד, הוא מעדכן על כוונתו לאחד חלק גדול מהמועצות הדתיות בישראל - זאת במטרה לייעל את השירות ולהפנות תקציבים למתן שירותי דת.

על פי תזכיר החוק, הסמכות לאחד את המועצות תהיה כאמור בידי שר הדתות, בהסכמתם של שרי האוצר והפנים. על פי נתוני המשרד, פועלות כיום 132 מועצות דתיות, חלקן ביישובים קטנים בהם מתגוררים פחות מ-5,000 יהודים. חלק מהמועצות הדתיות, מסתבר, עדיין פועלות ביישובים בהם הרשות המקומית כבר אוחדה עם יישוב אחר.

בדברי ההסבר נכתב כי "במציאות הקיימת מוציאות המועצות השונות הוצאות רבות על מינהל ושירותים, הוצאות שהיו נחסכות אילו היו מספר מועצות סמוכות פועלות כגוף אחד. הכוונה לאחד בין מועצות דתיות קטנות הפועלות בסמיכות גיאוגרפית אחת לחברתה, כך שמצד אחד השירות לאזרח לא ייפגע ומצד שני, יחסך כסף רב. הכסף שיחסך מהאיחוד ישמש את המשרד לשירותי דת לשם הגדלת סל שרותי הדת הניתן על-ידי המועצות הדתיות עצמן“.

עוד הובהר כי "האיחוד ייעשה בתיאום עם משרד האוצר, משרד הפנים ומשרד המשפטים, כך שחובותיהם וזכויותיהם של העובדים ושל ספקי השירות לא ייפגעו. האיחוד יחסוך כסף רב שייעל וישפר את שרותי הדת בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן