מתיחות שיא בין מועצת יש"ע לועד מתיישבי השומרון

ועד מתיישבי השומרון יצא למתקפה נגד מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, אלא שאז החליטה מועצת יש"ע להתייצב לימינו. בני קצובר: "מצער שמועצת יש"ע לא מבינה את חומרת מעכשיו של האלוף אלון"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/05/13 17:57 כח באייר התשעג

מתיחות שיא בין מועצת יש"ע לועד מתיישבי השומרון
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מתיחות ברורה התגלעה בימים האחרונים בין מועצת יש“ע לבין ועד מתיישבי השומרון, זאת על רקע פינוי מאחז שהקים הועד בצומת תפוח, בו הוקמה לשכתו של ראש המועצה גרשון מסיקה, במחאה על הירצחו במקום של אביתר בורובסקי ז“ל. בשלב זה, הורה מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, על פינוי המאחז.

מסיקה הגיב לפינוי בזעם ואמר כי התנהלותו של האלוף אלון פוסלת אותו מלשמש בתפקידו. מסיקה ציין כי המחבל לא נתקל במחסום צה"ל מרגע היציאה מביתו מטול כרם ועד לרציחתו של אביתר בצומת תפוח ובשל כך הוא קרא להדיח את אלוף הפיקוד שמקרין חוסר הרתעה וחולשה כלפי המחבלים.

במועצת יש“ע התייצבו לצידו של האלוף אלון - ונגד החלטת ועד מתיישבי השומרון - ושיגרו לכבודו מכתב תודה והערכה. במכתב, עליו חתמו יו“ר המועצה אבי רואה, מנכ“ל ”אמנה“ זאב חבר ומנכ“ל המועצה רון שכנר, נכתב לאלון: "לאחרונה רבו ההתקפות עליך והגדיל לעשות ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הקורא לפיטוריך. אנו מסתייגים מהפגיעה בך ובצה"ל ומוחים בתוקף נגד תופעה זו. לעתים יש לנו ביקורת, אך אנו יודעים שדלתך פתוחה ואוזנך קשובה וכי מאמציך ומאמץ כל חיילי פיקוד מרכז הם להגן על מדינת ישראל ועלינו, תושבי יהודה ושומרון".

בני קצובר, יו“ר ועד מתיישבי השומרון, זעם על התנהלות מועצת יש“ע. לדבריו, "כולנו מכבדים את צה"ל אבל פינוי המאחז בעיצומן של ימי השבעה על אביתר היא חציית גבול. דבריו של ראש המועצה נבעו מהחומרה שבמעשיו של האלוף אלון ומצער שמועצת יש"ע והעומד בראשה לא מבינה זאת ולא רגישה לכך".

גם ארגון ”נשים בירוק“ פרסם הודעת חיזוק לוועד מתיישבי השומרון וגרשון מסיקה. "תנועת 'נשים בירוק' כואבת ומחזקת את עמידתם האיתנה של אנשי השומרון ובראשם יו"ר המועצה, גרשון מסיקה, הלוחמים למען ביטחון התושבים ולמען מתן תשובה הולמת לטרור על ידי הקמת הישוב אביתר", נכתב בהודעה. "הריסת לשכת ראש המועצה במקום הרצח על ידי אלוף הפיקוד ניצן אלון היא שערורייה ומהווה קריאה להמשך הטרור. תקיעת סכין בגב תושבי השומרון המדממים והכואבים בידי חברים הוא דבר שלא ייעשה במקומותינו ואינו מתאים למטיפי האחדות בעם ישראל", נכתב.