מתיחות בין זמביש ו"אמנה" לבין מתיישבי מגרון

תושבי מגרון סירבו לשלם "מסי אמנה" בשל חילוקי דעות בינם לבין זאב (זמביש) חבר, סביב דרכי הפעולה האפשריות לקראת פינוי היישוב. כעת, זמביש דורש מהם לשלם את הסכום

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/13 15:39 יד באלול התשעג

מתיחות בין זמביש ו"אמנה" לבין מתיישבי מגרון
שירה מאמו, צילום: שירה מאמו

זאב (זמביש) חבר, ראש זרוע ההתיישבות של מועצת יש“ע - ”אמנה“ - דורש סכום של 150,000 שקלים מתושבי מגרון, זאת כתשלום על השקעת ”אמנה“ בניסיון למנוע את פינוי המאחז.

ב“הארץ“ דווח היום כי בשל החלטת בג“ץ, שקבע כי יש לפנות את היישוב, הצליח זמביש להשיג הסכם לפיו בתי היישוב יועתקו לאזור היישוב אדם. בניגוד לזמביש, תושבי מגרון העדיפו לנהל מאבק נגד פינוי היישוב, על זכותם להישאר על אדמותיהם - ללא העתקת המבנים.

בעת שהתושבים הבינו כי זמביש פועל במישור אחר, בניגוד לעמדתם לכאורה, הם החליטו להפסיק ולשלם את ”מסי אמנה“ - ה“ארנונה“ של המתיישבים הנהוגה ביישובים שהוקמו על ידי ”אמנה“, כשהכסף נועד להמשך פיתוח ההתיישבות.

כידוע, מגרון פונה בסופו של דבר בספטמבר 2012, אל מתחם היקב. ואולם, התושבים עמדו בסירובם לשלם את ”מסי אמנה“, גם לאחר הפינוי. השבוע, כך על פי הדיווח, שיגרו ב“אמנה“ מכתב למזכירות מגרון, בדרישה לשלם סך של ”500 שעות עבודה“ על ההשקעה של ”אמנה“ שפעלה נגד פינוי המאחז.