מתחילת 2013: כאלף בירורי יהדות אושרו על ידי הרבנות באמצעות "שורשים"

על פי נתוני מרכז "שורשים" של ארגון רבני "צהר", בחצי הראשון של 2013 התקבלו בארגון כ-2,690 פניות מצד עולים וגרים שנדרשו על ידי הרבנות לבירור יהדותם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/06/13 13:51 יב בתמוז התשעג

מתחילת 2013: כאלף בירורי יהדות אושרו על ידי הרבנות באמצעות "שורשים"
אלי אושקין, צילום: אלי אושקין

הכנס השנתי של ארגון "שורשים" התקיים אתמול (ד') בבית התפוצות בתל אביב. המרכז עוסק בסיוע וליווי של אלפי זוגות בתהליך בירור יהדותם לפני נישואיהם. מרכז "שורשים" מופעל על ידי ארגון רבני צהר ונתמך על ידי קרן הארי טריגובוף, קרן פרידברג וממשלת ישראל.

שלום נורמן, יו"ר ועדת ההיגוי של מרכז "שורשים" פתח את הכנס השנתי וברך על שיתוף הפעולה של שורשים עם ארגון רבני צהר וקרן פרידברג. נורמן הודה באופן אישי למר הארי טריגובוף העומד בראש קרן טריגובוף על מעורבותו בפרויקט ועל תמיכתו האישית בפיתוחה וקידומה של העמותה. נורמן ציין כי שיתוף הפעולה בין כל הגורמים ב"שורשים" הביא לגידול דרמטי במספר הפניות שהמרכז מצליח לטפל בהם וכתוצאה מכך אלפי עולים חדשים זוכים לחזור הביתה ולהיקלט מחדש בעם ישראל.

בכנס הציגו נתונים אודות פעילות מרכז שורשים, אשר מצביעים על פניות רבות למרכז. בחצי הראשון של שנת 2013 התקבלו 2,690 פניות ולמעלה מ1,000- בירורי יהדות אושרו כבר על ידי הרבנות.

במהלך הכנס הציגו אנשי הארגון את הקשיים העומדים בפני עולים, כאשר חודש לפני יום חתונתם הם אינם יודעים את זהותם - האם הם יהודים או לא יהודים. כאוכלוסייה התור מת משמעותית לחברה, כ1.4 מיליארד שקלים לכלכלת ישראל, יש לציבור זה הזכות לברר את יהדותו ולזכות בחתונה כמו שאר אנשי מדינת ישראל.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, אמר כי ”אנחנו שותפים היום למשהו היסטורי. אנשים לא מודעים בכלל לסבל לעינוי שמאות אלפי אנשים עוברים במדינת ישראל בתהליך של הרצון שלהם להיות קשורים לעם היהודי. בתהליך שלהם לרצות לברר את יהדותם. אני מודה לכם על הזכות שיש לנו להיות שותפים איתכם במפעל האדיר הזה של השבת הבנים האובדים של עם ישראל“.

אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד, ציין את מחויבותו האישית לפרויקט בירור היהדות של "שורשים". לדבריו אישור היהדות הוא חובתה של מדינת ישראל כלפי כל זוג המעוניין להינשא על פי החוק הישראלי. הלוי סיפר שבמשך שנים מדינת ישראל הפצירה ביהודי התפוצות לעלות ארצה, וכעת היא דוחה אותם כי יהדותם טרם התבררה. הלוי טוען כי לבעיה זו יש פתרון ולשם כך קם המרכז.