מתחילים להפשיר? מאות יחידות אושרו בירושלים

יומיים לאחר כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, אישרה היום (א') עיריית ירושלים בניה של מאות יחידות דיור בעיר. בנוסף לכך, הצהיר שר התחבורה כי יפעל להחלת הריבונות על יישובי ירושלים רבתי, "זהו צעד מדיני ראשון מתבקש בעידן הנשיא טראמפ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/17 13:17 כד בטבת התשעז

מתחילים להפשיר? מאות יחידות אושרו בירושלים
Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com, צילום: Lilyana Vynogradova / Shutterstock.com

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה הבוקר (ראשון) מתן היתרי בנייה למאות יחידות דיור בירושלים. מדובר בהיתרים שהדיון עליהם נדחה עד להשבעת דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב.

ההיתרים, 566 במספר, הם ליחידות דעיור שעתידות להיבנות בשכונות פסגת זאב, רמות ורמת שלמה. הדיון בנושא היה אמור להתקיים לפני כשבועיים, אך הוא נדחה מחשש שממשל אובמה יתנגד ויגנה את המהלך, כפי שקרה לא אחת בעבר במקרים דומים.

בשנים האחרונות הוקפאו הליכים והחלטות דומות, כבחלק מהפעמים הגיעו הנחיות ישירות מלשכת ראש הממשלה, שחשש להיכנס לעימות מול נשיא ארה"ב היוצא. בעמותת 'עיר עמים' טוענים שמאז בחירתו של טראמפ לנשיאות, זינקו מספר תכניות הבניה שקודמו בכאלף.

(צילום: מרכז מורשת בגין)

שר התחבורה ישראל כץ, אמר היום (א') שיפעל לאישור 'חוק ירושלים רבתי': "היום אציע בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את "חוק ירושלים רבתי", שמחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, גבעת זאב, ביתר עילית וגוש עציון, תוך צירופם לתחומי העיר ירושלים וחיזוקה, בתוספת שטח ואוכלוסייה יהודית. זהו צעד מדיני ראשון מתבקש בעידן הנשיא טראמפ".

השר כץ הוסיף כי הוא מצפה "מהרצוג ולפיד, וכל מי שרואה ביישובים אלה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בעתיד- לתמוך בהצעת החוק. תמיכת יהדות העולם וידידינו בארה"ב, הרואים בירושלים את בירתו ההיסטורית של העם היהודי מזה אלפי שנים מובטחת. אין דבר ראוי מחוק זה במלאת 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים".

בשמאל מודים שמעלה אדומים היא חלקבלתי נפרד ממדינת ישראל, אל ממשיכים לספק תירומצים מדוע החלת הריבונות היא לא המהלך הנכון. ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי "תושבי מעלה אדומים הם בני ערובה בידי ממשלת נתניהו, עתידם תלוי לא בתוכנית ארוכת טווח אלא בגחמות פוליטיות של חברי הממשלה. אין מחלוקת כי מעלה אדומים היא חלק בלתי נפרד מישראל, אבל סיפוח עכשיו רק יחליש את מעמדה ואת מעמד ההתיישבות".

לדבריה, "מעלה אדומים לא צריכה לסבול מהכינוי ״סיפוח״ כי היא לא ספחת !!! לטובת תושבי מעלה אדומים וגושי ההתיישבות חייבים לחתור להסכם שיסדיר את מעמדם הסופי ולדורות כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. בינתיים, כולנו ובעיקר תושבי הגושים נמשיך לשלם מחיר על החוק להסדרת עמונה; זוהי ממשלת נתניהו ששוחקת כך את מעמד הגושים ואת התפתחותם".