"מתווה יוגב" לפתרון הרס בית הכנסת הוסכם על ידי ראש הממשלה

בתום פגישה שהתקיימה כעת בין ראש הממשלה, השרים בנט, דרעי ויעלון וראש המועצה המקומית בגבעת זאב הושג הסכם להעתקת בית הכנסת למקום סמוך על פי מתווה עליו עמל בחודשים האחרונים ח"כ יוגב

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 15/11/15 12:36 ג בכסלו התשעו

"מתווה יוגב" לפתרון הרס בית הכנסת הוסכם על ידי ראש הממשלה
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בתום פגישה שהתקיימה כעת בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הביטחון משה יעלון יחד עם ראש המועצה המקומית גבעת זאב הושג הסכם בין הצדדים על העתקת מבנה בית הכנסת ממשכנו הקבוע בשל פסיקת בג"ץ על חוקיות הקרקע.

ל'כיפה' נודע כי המתווה עליו הוסכם הוא שמיד יתחילו בבניית בית כנסת קבע בקרקע שהוקצתה במגרש משחקים ליד והמתפללים יעברו להתפלל בינתיים במקלט הציבורי.

על פי דברים שאמר בנט לפעילי הבית היהודי עולה כי בתוך 3 חודשים ישלימו בניית בית כנסת חדש ויעבירו את רכיבי בית הכנסת הישן אל החדש.

יוזם המתווה, ח"כ יוגב אמר: "אני שמח במתווה שהשיג השר נפתלי בנט. זהו מתווה עליו עמלתי עם כל הצדדים בשבוע האחרון לאחר שהבנתי שאין סיכוי בדרך הטבע למנוע את הריסת בית הכנסת ודרך של החלטה מנהיגותית של ראש הממשלה או הקבינט שלא להרוס את בית הכנסת משיקולים שונים לא נמצאה".

עוד הסביר ח"כ יוגב את הצלחת המהלך ואמר: "לחצתי את ראש המועצה על הקצאת שטח וביקשתי את מערכת הביטחון, כפי שגם היתה מוכנה גם קודם על הקצאת שטח במגרש המשחקים ולצורך בניית מבנה ארעי ולאחריו מבנה קבע בסיוע הממשלה".

ח"כ יוגב סיכם ואמר: "המתווה שאמנם אינו מונע את הריסת בית הכנסת אבל לפחות בונה תחליף ראוי להמשך אפשרות של בית כנסת למתפללים."