מתגבש רוב בגוף הבוחר אשר יתמוך ברב שמואל אליהו לרבנות הראשית

הרב שמואל אליהו אומר לכיפה כי "ישנו רוב מובהק וממשי בגוף הבוחר אשר יכול לאפשר את ההתמודדות שלי, לצד הרב דוד סתיו". האם הציונות הדתית תנצל את היחלשות ש"ס לטובת השתלטות על הרבנות?

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/06/13 12:28 ב בתמוז התשעג

מתגבש רוב בגוף הבוחר אשר יתמוך ברב שמואל אליהו לרבנות הראשית

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת אשר בוחן עדיין התמודדות לתפקיד הרב הראשי לישראל, מעלה הילוך: ביממה האחרונה נפגש הרב אליהו עם אחד ממנהיגי הציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי - וקיבל את ברכתו ותמיכתו לריצה והתמודדות לתפקיד. בשיחה עם כיפה אומר הרב אליהו כי ”הרב קנייבסקי הביע תמיכה ברורה וחמה מאוד בהתמודדות שלי, הרגשתי לא נעים מרוב חום“. לרב קנייבסקי, נדגיש, ישנה השפעה משמעותית בגוף הבוחר מבחינת הפלגים החרדיים שלו.

גורמים ב“בית היהודי“ אומרים לכיפה כי בימים האחרונים הולכים וגדלים הסיכויים להתמודדות משותפת של הרב דוד סתיו והרב שמואל אליהו - שירוצו יחדיו לרבנות הראשית. הרב אליהו נחשב למועמד ציוני-דתי, אם כי בסיס התמיכה שלו בגוף הבוחר נשען בעיקר על קולות חרדיים. מה שמאפשר את הריצה המשותפת הוא בעיקר כוחה המצומצם של ש“ס, עד כדי כך שנציגים מבוהקים שלה כבר אמרו בשיחות פנימיות כי בכוונתם לתמוך במועמדותו של הרב אליהו - במידה ותוגש.

”נפגשתי עם הרב אלי בן דהן ועם נציגים מסביבתו של בנט וקיבלתי את הרושם שיש רוב מובהק וממשי בגוף הבוחר, שיכול לאפשר את ההתמודדות שלי“, אמר הרב אליהו לכיפה. מבלי לשכור אנשי יח“צ ותקשורת, הרב אליהו וסביבתו ממשיכים לקיים פגישות מאחורי הקלעים, כדי לחזק את התמיכה במועמדותו.

תמיכה מתעצמת בקרב הגוף הבוחר, הרב אליהו (צילום: יחצ)

נוכח הסיכויים המשתנים, יש שכבר מרימים גבה נוכח תמיכת ”הבית היהודי“ ב“חוק עמאר“ - אשר למעשה יבלום את מועמדותו של הרב אליהו ויעניק כהונה שנייה לרב הראשי הספרדי המכהן, הרב שלמה עמאר. קיים חשש נוסף, עליו דיווחנו, לפיו העברת ”חוק עמאר“ תביא את הרב הראשי יונה מצגר להתמודד על כהונה נוספת - ובכך לפגוע חלקית בסיכויי בחירתו של הרב דוד סתיו לתפקיד.

נזכיר כי ח“כ שולי מועלם הציעה לא מכבר לחברי סיעתה להסכים על ריצה משותפת של הרב שמואל אליהו והרב דוד סתיו, בניסיון ליצור תקדים היסטורי ולכבוש את הרבנות הראשית - עם שני מועמדים ציונים-דתיים. הצעתה נדחתה בשלב זה לאחר שהשר נפתלי בנט הודיע על תמיכה ברורה רק במועמדותו של הרב דוד סתיו, אך ייתכן והסיכויים למועמדותו של הרב שמואל אליהו עשויים לשנות את החלטת הסיעה.