משרד המשפטים: הרב שטרן יוכל להתמודד כרב העיר בכפוף להסמכה מחודשת

פרסום ראשון: החלטת משרד המשפטים שהגיעה לידי 'כיפה' קובעת כי על מועצת הרבנות הראשית לאשר מחדש בהקדם את הסמכת הרב שטרן ולאפשר לו לרוץ לתפקיד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/14 06:08 יג בתשרי התשעה

משרד המשפטים: הרב שטרן יוכל להתמודד כרב העיר בכפוף להסמכה מחודשת
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

הרב שטרן יוכל לרוץ לתפקיד רב העיר ירושלים בכפוף להסמכה מחודשת, כך קובעת החלטת משרד המשפטים שהגיעה לידי 'כיפה. על פי ההחלטה, על מועצת הרבנות לאשר את מועמדותו באופן טלפוני עד יום ראשון הבא, י"ח תשרי (12 לאוקטובר) וכך יוכל להתמודד, וכפי הנראה גם לנצח.

בהחלטה, שנשלחה אתמול לרבנים הראשיים על ידי ארץ קמניצקי, משנה ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי בעקבות ההפניה באשר לכשירותו של הרב שטרן התקיימה התייעצות, בסופה הוחלט כי "לאחר בחינת מכלול הטענות, נראה כי לאור הנסיבות המיוחדות שבמקרה זה, ונוכח הסתמכות הרב אריה שטרן על תעודת הכושר שניתנה לו על ידי מועצת הרבנות הראשית, עליה חתומים הרבנים הראשיים לשעבר, ולמען הסר ספק, על מועצת הרבנות הראשית לשוב ולדון ולקבל החלטה בעניינו של הרב אריה שטרן, וזאת לעניין היותו 'גדול בתורה' בהתאם לתקנות".

עוד מוסיף היועמ"ש וקובע כי "נוכח הסמיכות למועד הבחירות לרבני עיר בירושלים, יש לקיים את הדיון ולקבל החלטה בעניין הרב שטרן בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום י"ח בתשרי תשע"ה, 12/10/2014. נוכח צוק העיתים, ניתן לאפשר בנסיבות שנוצרו גם החלטה באמצעות משאל טלפוני".

בפועל, עד יום ראשון הבא יצטרכו חברי מועצת הרבנות הראשית לקבל החלטה האם הרב שטרן הוא אכן גדול תורה'. בעוד השאלה האם הרב אריה שטרן צריך לכהן כרב העיר ירושלים היא שאלה פוליטית בעיקרה, על השאלה האם הוא נחשב 'גדול תורה' אין כמעט עוררין ועל כן הסיכויים כי יקבל את ההסמכה מחדש גבוהים מאוד.

מדובר בהחלטה רבת משמעות כלפי הרב אריה שטרן, זאת מכיוון שבעוד היועמ"ש קובע כי אכן נפלה טעות בהסמכתו של הרב אריה שטרן, הוא מוסיף וקובע כי על מועצת הרבנות הראשית למהר ולאשר את סמיכתו כך שיוכל לרוץ לתפקיד. המשמעות בפועל היא שבכפוף להחלטת מועצת הרבנות הראשית, שכבר אישרה את הסמכתו של הרב שטרן כ'גדול תורה' בעבר, יוכל הרב שטרן לרוץ ולנצח במרוץ לראשות הרבנות הראשית.

כעת הכדור התגלגל בחזרה לפתחה של הרבנות הראשית, אך תחת מגבלת זמן חמורה. בעוד מספר ימים בלבד נדע האם אושרה הסמכתו של הרב שטרן והדרך לראשות הרבנות הראשית תהיה פתוחה בפניו.

אפשר ובעקבות ההחלטה של משרד המשפטים גורמים שונים מהציונות הדתית אשר שקלו להתמודד לתפקיד, יוותרו על מועמדותם, זאת על מנת שלא לפגוע בסיכויי הרב שטרן להתמודד לתפקיד. כך לדוגמא, אמר לפני מספר חודשים הרב אליהו כי לא יתמודד על מנת שלא לפגוע ברב שטרן, וגם מקורבים לרב שפירא אמרו דברים דומים.