משרד הכלכלה יקצה 500 מיליון שקלים לשילוב חרדים במעגל העבודה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הצהיר בוועדת ביקורת המדינה כי משרדו בנה מספר מסלולים לשילוב חרדים במעגל העבודה. "נבחן צירי פעולה שונים לשילוב חרדים במעגל התעסוקה", אמר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/08/13 14:18 ל באב התשעג

משרד הכלכלה יקצה 500 מיליון שקלים לשילוב חרדים במעגל העבודה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שר הכלכלה, נפתלי בנט, השתתף היום (ג‘) בועדת ביקורת המדינה בכנסת, ופירט את המסלולים השונים אותם התווה משרד הכלכלה בראשותו למען שילוב חרדים במעגל התעסוקה. "זוהי משימה לאומית. נושא תעסוקת החרדים הוא אקוטי למדינת ישראל. דינאמיקת העל כאן היא עוני, אנשים שאין להם את היכולת הכלכלית ללמוד תורה מבוקר עד לילה ילכו לעבוד באופן טבעי. נגמרו המלחמות והפוליטיקה, זהו דבר מבורך ואנחנו צריכים להתחיל לעבוד".

בנט הוסיף כי משרדו עובד במספר צירי פעולה כדי לבחון את הדרך הטובה ביותר לשילוב חרדים בתעסוקה. "אנחנו רוצים להכווין חרדים לתעסוקה בתחומים בהם המשק צריך אנשים. המצב הקיים היום הוא שאנשים הולכים ללמוד ולהתמחות בתחומים שהמשק לא צריך. יש חוסר התאמה במדינת ישראל בין מה שצריך למה שקיים. המשק מייצר תחומים שלא צריך ללמוד, כולם הולכים ללמוד משפטים, במקום ללמוד למשל תיכנות. אין מספיק מתכנתים, כל מתכנת סביר שיעבור הכשרה יתקבל. התעשיינים זועקים, וההייטק זועק לכוח עבודה. לכן אנחנו עובדים כל העת מול השטח ומקבלים פידבקים. האנשים בשטח יודעים טוב מה עובד ומה לא, ולפי הרשמים שלהם אנחנו נדע היכן להרחיב את ההשקעה והיכן לא. אנחנו נפעל בצורה של ניסוי וטעייה כדי לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. הנחיתי את המשרד להעצים את הפעילות כבר מן ההתחלה כדי לקדם את הנושא זה. אנחנו נקים מוקדי מידע טלפוני, אתר אינטרנט ומרכזי תעסוקה לחרדים בפריסה ארצית. המטרה היא לראות עוד 10 שנים רוב החרדים משולבים במשק".

מיכל צוק, הממונה על תחום התעסוקה במשרד הכלכלה הוסיפה כי "המשרד משלב את הניסיון של גורמים מקצועיים עם ניסיון של גורמים מן האוכלוסייה החרדית הנמצאים בשטח. התוכנית שהתווה המשרד היא רב-שנתית, ואנחנו נפעל בשיתוף עם המעסיקים להתאים את ההכשרות המקצועיות לחרדים היוצאים אל שוק העבודה לצרכי התעשייה והמשק. אנו יודעים להגיד היום באזורים השונים בארץ מהם המקצועות שבמחסור, ואילו משלחי יד מחפשים המעסיקים. המשימה כעת היא לאתר את המעסיקים המבקשים להעסיק בעלי מקצועות נדרשים, ולייצר את החיבור. אנו מתכננים גם ליצור תכנית יוקרתית להכשרה עבור חרדים המעוניינים להשתלב במקצועות ההיי טק - "תלפיות לחרדים". אנחנו נשקיע בהון האנושי, בהכשרה המקצועית ובהפניה להשכלה גבוהה, במטרה לאפשר רכישת מקצוע והשתלבות של החרדים כעובדים מיומנים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן