משרד החינוך מכריז על מדינה חדשה: יהודה ושומרון

הורים שביקשו לרשום את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה, נדהמו לגלות שבין שורת הארצות מופיעה לה ארץ בשם יהודה ושומרון. בדיקה מעלה שלא מדובר בטעות

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/17 16:17 יט בשבט התשעז

משרד החינוך מכריז על מדינה חדשה: יהודה ושומרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שחקתם פעם במשחק 'ארץ עיר'? משרד החינוך שמח לבשר לכם שארץ חדשה נכנסה לקטגוריית הארצות- יהודה ושומרון.

בימים אלה ולקראת השנה הבאה, הורים רבים נדרשים לרשום את ילדיהם לגני הילדים וכיתה א'. בחדשות 2 פורסם שתושבי המועצה האזורית משגב, הסמוכה לכרמיאל, גילו להפתעתם שברישום האינטרנטי בין שלל ארצות הלידה, הופיעה ארץ לא חדשה ולא מוכרת- יהודה ושומרון.

אחת האמהות אמרה לחדשות 2: "לא האמנתי כשראיתי את זה. כשטוענים נגדנו בעולם על אנטישמיות, לא ייתכן שאנחנו נציג את יהודה ושומרון כארץ נפרדת. זה לא עניין של פוליטיקה והשקפות עולם פרטיות, יש כאן עניין של איך אנחנו נוצג אחר כך בעולם ואני לא מוכנה שדברים כאלו יופיעו".

במחשבה ראשונית נראה שמדובר בטעות, שכן מי שעומד בראש משרד החינוך הוא יו"ר הבית היהודי ותומך נלהב בהחלת הריבונות ביו"ש, השר נפתלי בנט. טעות? לא בטוח. בדיקת העניין העלתה שרשימת הארצות התבססה על חוברת של משרד החינוך מהשנה הנוכחית ועל פי ה'סימול', יהודה ושומרון אכן סומנה כארץ.

גורמים במשרד החינוך טוענים שמדובר בנתונים של משרד הפנים עליהם מסתמכת החוברת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן