משרד החינוך: לא יחול שינוי בתשלומי ההורים לשנה הבאה

משרד החינוך הציג את טבלת תשלומי ההורים המיועדת לשנת הלימודים תשע"ד, לפיה לא יחול שינוי בתעריפי השירותים, פרט להשתתפות ההורים בעלות ההזנה. הרב פירון: מחויב בראש ובראשונה לתלמידים נזקקים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/06/13 13:27 ט בתמוז התשעג

משרד החינוך: לא יחול שינוי בתשלומי ההורים לשנה הבאה
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

משרד החינוך מציג היום (ב‘) בוועדת החינוך של הכנסת את טבלת תשלומי ההורים המיועדת לשנת הלימודים תשע"ד.

בטבלת התשלומים המוצעת על ידי המשרד, לא חל שינוי בתעריפי השירותים, פרט לשיעור השתתפות ההורים בעלות ההזנה (מכוח חוק ארוחה יומית לתלמיד). במשרד החינוך מבהירים, כי בכל מקרה, בו תלמיד לא יוכל לשלם בגין הארוחה, יחויב המוסד החינוכי להעניק לו ארוחה חינם.

במסגרת הצעדים, אשר נוקט המשרד לקראת שנת הלימודים הבאה בעניין הקלת נטל התשלומים על ההורים, החליט שר החינוך בראש ובראשונה למקד את הסיוע לאוכלוסיות חלשות. בתוך כך, לקראת שנת הלימודים הבאה, תשע"ד, החליט שר החינוך להגדיל את קרן המלגות ל- 100 מיליון שקלים, כדי להרחיב את הסיוע המיועד לאוכלוסיית התלמידים ממדד טיפוח נמוך. התקציב יסייע לתלמידים חלשים במימון הטיולים השנתיים, לרכוש ציוד לבית הספר ולהשתתף בפעילויות בלתי פורמאליות.

כמו כן, החליט שר החינוך להרחיב את פרוייקט השאלת ספרי לימוד לעוד כ- 500 בתי ספר, כך שההיקף הכולל של בתי הספר, אשר יוכלו לקחת חלק במפעל, יעמוד על כ- 1,800. בעניין זה יוזכר, כי מפעל ההשאלה יסייע להורים לרכוש חבילת ספרים בעלויות מוזלות יותר - עלות ספרים ביסודי כ- 280 שקלים ובחטיבת הביניים ובתיכון 320 שקלים.

במסגרת מדיניות המשרד לקידום השקיפות, נעשה מאמץ מיוחד כדי לאשר את טבלת תשלומי ההורים עוד טרם סיום שנת הלימודים, כדי לאפשר לבתי הספר ולציבור ההורים להיערך בהתאם.

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר היום: ”אני רואה עצמי מחויב בראש ובראשונה לאוכלוסיית התלמידים הבאה מרקע חברתי-כלכלי נמוך. בהתאם לזאת, החלטתי להגדיל את קרן המלגות המיועדת לתלמידים אלה. מנגד, אני שואף, כי מסגרת החינוך הממלכתית תאזן בין רצון ההורים להעשיר את תכנית החינוך של ילדיהם, לבין השמירה על עקרון השוויון בחינוך“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן