משרד החינוך יפסיק לתקצב כיתות נפרדות בחמ"ד

משרד החינוך יפסיק את התוספת התקציבית למימון כיתות נפרדות בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 14:43 כד בשבט התשעו

משרד החינוך יפסיק לתקצב כיתות נפרדות בחמ"ד
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ, יופסק לחלוטין - התקצוב להפרדה בין בנים ובנות בבתי הספר הממלכתיים-דתיים. כך הודיעה אמש (ג') פרקליטות המדינה לבג"ץ.

לפני כשנתיים החליט שר החינוך דאז שי פירון, להעניק תוספת תקציבית לבתי ספר יסודיים בחינוך הממלכתי דתי, שבהם יש כיתות נפרדות לבנים ובנות. תנועת "ישראל חופשית" עתרה לבג"ץ בטענה שהצעד מפלה בין התלמידים השונים במערכת החינוך - בניגוד לחוק.

בפרקליטות ביקשו מתנועת "ישראל חופשית" למחוק את העתירה כדי להימנע מהתהליך המשפטי, וצירפו לבקשתם תצהיר של מנהל החינוך הממלכתי דתי, אברהם ליפשיץ. בתצהיר כתב ליפשיץ כי התקצוב להפרדה הופסק בפועל ואף הבטיח כי תקצוב זה לא ישנה בעתיד. "לא יועבר תקצוב להפרדה מתוך סל החמ"ד", כתב ליפשיץ במכתב.

בשיחה לאתר 'כיפה', אמר ליפשיץ כי התוספת התקציבית שהועברה בשנתיים האחרונות, אכן תיפסק, אך לא תגרור אחריה שינוי משמעותי "כעיקרון הכל נשאר כרגיל. בשנתיים האחרונות, בתי הספר המעורבים שהיו בהם כיתות נפרדות, היו זקוקים לסיוע כי לא היו הרבה תלמידים והכיתות לא היו מלאות, כאשר פיצלו אותם לבנים ובנות. לכן הם קיבלו תוספת בתקציב".

השינוי לדבריו של ליפשיץ, יהיה בכך שאותם הורים ששולחים את ילדיהם לכיתות הנפרדות פשוט יצטרכו לשלם יותר, בדומה למצב לפני שנתיים, טרם תקופתו של שי פירון, אז שילמו ההורים את התוספת הדרושה מכיסם. "אותם הורים עמדו בתשלום במשך כל השנים עד לפני שנתיים, אז הם פשוט ישלמו יותר כמו בעבר, לפני תקנתו של שי פירון" הבהיר ליפשיץ.