משרד החינוך יסגור את ישיבת "דורשי יחודיך" ביצהר

ההחלטה התקבלה על ידי מנכ"ל המשרד שקיבל את המלצת שירות הביטחון הכללי, בשל מעורבות רבניה ותלמידיה בפעולות "תג מחיר"

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 21:25 ד בחשון התשעב

משרד החינוך יסגור את ישיבת "דורשי יחודיך" ביצהר
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

משרד החינוך החליט לאמץ את המלצת שירות הביטחון הכללי ולסגור את ישיבת "דורשי יחודיך" ביישוב יצהר. מנכ"ל המשרד היוצא, שמשון שושני, החליט על פי המידע שהעביר השב"כ, שקשר את רבניה ותלמידיה לפעולות "תג מחיר", לסגור לאלתר את הישיבה.

"דורשי יחודיך" הינה ישיבה תיכונית וישיבה גבוהה, חלק ממוסדות ישיבת "עוד יוסף חי" בראשות הרב יצחק גינזבורג, מחבר הספר "תורת המלך". שניים מראשיה, הרב יוסי אליצור והרב איציק שפירא, נמנו אף הם על מחברי הספר "תורת המלך". כדי לפעול כישיבה תיכונית נדרשת הישיבה לרישיון ממשרד החינוך ועל כן מותר למשרד להחליט לסגור אותה.

לפני כשנה הופסק תקציב הישיבה, במהלך שזכה להמלצת השב"כ. כעת החליט השב"כ לסגור אותה לאלתר, בשל מידע נוסף שהתקבל וקשר את אנשיה למעורבות בפעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים וכוחות צה"ל.

ההחלטה התקבלה לאחר שימוע שנערך לישיבה, בו טען בא כוחה, עו"ד יצחק בם, כי התלמיד שנחשד במעורבות בפעולות "תג מחיר" - הורחק מהישיבה ללא קשר לתקרית. מנכ"ל משרד החינוך טען כי המשך הפעלת הישיבה היא עבירה פלילית שעונשה מאסר, וטען כי פעילותה הישיבה אינה עולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ועם ערכים חינוכיים.

בהנהלת הישיבה אמרו הערב כי "ההחלטה מתבססת על מעורבות רבני הישיבה בספר "תורת המלך" ובעיקר על חומר חסוי שלא הגיע לידינו מפני שמשרד החינוך סירב לחשוף אותו. החומר הגלוי שהועבר אלינו התגלה כבלתי מבוסס לחלוטין". לטענת הישיבה, "לאורך כל השנה האחרונה מתנהג משרד החינוך כמחתרת שעושה מעשיה במחשך ומסרבת לחשוף לאור יום את מעשיה. השימוש בחומר חסוי שאי אפשר להתגונן בפניו ולהוכיח את היותו שקרי אינה התנהגות של ממסד מתוקן אלא של שלטון לא דמוקרטי".

בישיבה הבהירו כי "ישיבות בהן עסקו בתורה היו בעם ישראל לפני משרד החינוך, וגם יתקיימו בעזרת ה' בהמשך. וודאי שישיבות לא זקוקות להסכמה מאנשים שפרקו מעליהם עול מלכות שמים. למרות ההתנכלויות, הלימודים בישיבה נמשכים כסדרם, ובעזרת ה' ימשיכו לאורך ימים ושנים".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מסר הערב בתגובה לסגירת הישיבה כי "מדובר בצעד חסר תקדים המתאים אולי לרוסיה הסובייטית. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יחליטו פקידים לסגור מוסד רשמי על סמך חומר סודי שאי אפשר אפילו לראות ולהתגונן בפניו, דבר שראינו בסוגי משטרים שחשבנו שכבר נעלמו מן העולם. לא ראינו סגירת מוסדות דת של תנועות איסלאמיות המטיפות לתמיכה בטרור או אוניברסיטאות שמרצים בהן מטיפים נגד עצם קיום המדינה".