משרד החינוך חוסך בעלויות על חשבון ילדה נכה באלון מורה

ציון הורנשטיין סובלת ממחלה נדירה וזכאית להסעות לגן מיוחד. בעקבות צמצומים משרד החינוך מעלה את הילדה להסעה שאוספת ומורידה ילדים בכל רחבי השומרון בנסיעה בת 3 שעות בכל צד.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/09/14 11:39 כז באלול התשעד

משרד החינוך חוסך בעלויות על חשבון ילדה נכה באלון מורה
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

מדוע משרד החינוך מתעלל בילדה קטנה? ציון הורנשטיין, ילדה בת 3.5 מאלון מורה הסובלת ממחלה נדירה שבעקבותיה אינה יכולה ללכת. בעקבות כך זכאית הילדה להסעה הלוך חזור לגן, כשהגן הקרוב ביותר לביתה נמצא בירושלים.

מתחילת שנת הלימודים, משרד החינוך חוסך בעלויות על חשבון הילדה ולמעשה מעלה אותה להסעה קיימת המעלה ומורידה ילדים ברחבי השומרון וציון מגיעה לגן כעבור שלוש שעות נסיעה. למעשה, נוסעת כשש שעות נסיעה כל יום לגן וחזור לביתה, כך התפרסם אמש (א') בערוץ 10.

"אין דרך לתאר את הסבל של הילדה" אומרת אמה אלונה הורנשטיין "המועצה מנסה בכל דרך לסייע אולם משרד החינוך בוחר לחסוך בעלויות על חשבון ביתי ואינו מוכן להעביר תקציבים המיועדים לכך"

לדברי ועד מתיישבי השומרון, מסע הנקמה של משרד החינוך החל מייד כאשר אחרי האם פרסמה על כך סטטוס לשר החינוך. מיד לאחר הפוסט משרד החינוך הודיע לאלונה כי תתקיים ועדה מיוחדת שתדון במצבה של בתה.

מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר: "משרד החינוך מטרטר את ההורים מוועדה לוועדה. ההורים ביקשו לקצר את זמן הנסיעה ולא לאפשר לטרמפיסטים שאין סיבה הגיונית שיעלו על ההסעה לעלות. משרד החינוך בתגובה החליט כנראה להעניש את הילדה ולשלוח אותה לתל אביב (נסיעה של 4 שעות הכוללת החלפת הסעה בדרך)".

תגובת סגן שר החינוך אבי וורצמן: בימים הקרובים יוצעו חלופות למשפחה והילדה תעבור לגן אחר במרכז הארץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן