משרד החינוך ביטל כניסת מאות תלמידים לקבר יוסף

הערב אמורים היו מאות תלמידי ישיבות תיכוניות להגיע לקבר יוסף, אך ברגע האחרון בוטל הסיור. גרשון מסיקה: "מניעה מיהודים להתפלל במקום ערב יום הכיפורים הוא מעשה שלא ייעשה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 16:06 ז בתשרי התשעה

משרד החינוך ביטל כניסת מאות תלמידים לקבר יוסף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

משרד החינוך ביטל כניסת 550 תלמידים מישיבות תיכוניות מכל רחבי הארץ לתפילת סליחות בקבר יוסף ברגע האחרון, כך טוענים התלמידים לאחר שביקור במקום שאמור היה להתקיים הערב (ד') בוטל ברגע האחרון.

“עליתי מצרפת לפני 9 שנים כדי שאוכל להיות יהודי מבלי להתבייש ובלי להתנצל. לקיים את פולחן הדת שלי באופן חופשי", אמר ד"ר פיליפ טויטו, אב לתלמיד כיתה ט' ביב"ע נתיב מאיר בירושלים. . “מכעיס אותי ששר החינוך מרשה לעצמו למנוע כניסת תלמידים לתפילה משיקולים לא ענייניים, וזאת למרות שהתקבלו כל האישורים לכניסה ומבחינת הצבא אין כל בעיה שהתלמידים יכנסו".

"אנחנו רואים בחומרה התערבות פוליטית בתפילה של יהודים בקבר יוסף. מניעה מיהודים להתפלל במקום קדוש ערב יום הכיפורים הוא מעשה שלא ייעשה”, אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. "יוסף הצדיק מסמל יותר מכל את החיבור בין עם ישראל לארץ ישראל, זהו אתר מורשת היסטורי אדיר וחשוב לעם היהודי. לא יתכן שדווקא בארץ ישראל ימנעו מיהודים לקיים את דתם בוודאי ערב יום הכיפורים". בתוך כך מחר בבוקר יעלו למעלה מ 1000 תלמידים מכתות א עד ח לקיים עצרת מחאה ותפילה בתצפית יוסף בדרישה ממשלת ישראל לחזור לקבר יוסף ולהחזיר את השליטה הישראלית למקום בהתאם להסכמי אוסלו. זאת לקראת יום הכיפורים ולציון יום השנה לנטישת קבר יוסף ע"י צה"ל".

יו״ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר: ״מדובר בהחלטה מבישה של שר החינוך שי פירון, אשר מונע הנחלת מורשת ישראל מתלמידים. על אף שצהל אחראי לבטחון המבקרים באתר מצא לנכון השר להכנע לאלו שהנחלת שורשים יהודיים הינה לצנינים בעיניהם ובכך משרת בעצם את האינטרסים הפוליטיים של השמאל הישראלי. באתר זה שמידי חודש פוקדים אותו אלפי אזרחים באחריות צהל הינו אתר שגם תלמידים יכולים להגיע אליו. קצובר הוסיף כי: ״מצער עוד יותר לחשוב שאדם החובש על ראשו כיפה ומייצג את היהדות, מרחיק עוד יותר את מורשתו של יוסף ממערכת החינוך״

תגובת משרד החינוך: ”משרד החינוך אינו מאשר כניסת טיולים לשטח A. המשרד לא אישר את כניסתם של מוסדות החינוך הללו לקבר יוסף“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן