משרד החוץ של השומרון מביא קבלות: חברי הפרלמנט האירופי משנים גישה

בעקבות הכנס ההסטורי של "משרד החוץ של השומרון" בפרלמנט האירופי, מביעים חברי פרלמנט רבים התנגדות למהלכי קתרין אשטון ומבטיחים לתמוך בהתיישבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 05/10/13 20:14 א בחשון התשעד

משרד החוץ של השומרון מביא קבלות: חברי הפרלמנט האירופי משנים גישה
יחידת קשרי חוץ - המועצה האזורית שומרון, צילום: יחידת קשרי חוץ - המועצה האזורית שומרון

בעקבות הכנס התקדימי שהתקיים החודש בפרלמנט האירופי בבריסל, מביעים חברים רבים בפרלמנט הסתייגות חרפה ממדיניות החרם אותה מובילה שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, ומצהירים על תמיכה בהתיישבות ודרישה לעצור את מימון ארגוני השמאל הקיצוני.

בכינוס ההסטורי, הראשון מסוגו מאז הקמת האיחוד, שאורגן לאחר עבודה בת שנה וחצי של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, נאמו 20 חברים בפרלמנט, ממדינות שונות, והשמיעו לראשונה בכנס רשמי של ועדת החוץ דברים ברורים אשר לא נשמעו לפני כן בפורום המכובד.

(צילום: יחידת קשרי חוץ - המועצה האזורית שומרון)

בראשית הכנס נאמו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, הממונה על קשרי החוץ של המועצה, וכן יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד ויו"ר ועדת החוקה ח"כ דודו רותם שהצטרפו למשלחת המועצה האזורית שומרון.

חבר ועדת החוץ, דניאל ואן דר סטואפ מהולנד הכריז: "חשוב שאנו, כחברי הפרלמנט האירופי, נישאר בקשר עם ח"כים ואנשים מהשומרון, ממה שקרוי 'השטחים-הכבושים', שהם למעשה חלק ממדינת ישראל. חשוב שנשאל שאלות ישירות על כל מה שהוא לא בסדר, במיוחד בנושא של מימון ארגונים לא ממשלתיים במזרח התיכון. לשרת החוץ אשטון יש באופן בסיסי אג'נדה שגויה. לא אכפת לה מהאנשים במזרח התיכון, היא רוצה להיות קשוחה כלפי ישראל, ולדעתי זה לגמרי לא הוגן".

סגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד"ר פיורלו פרוברה מאיטליה, אמר: "ההחלטות אלו של האיחוד האירופי נוקטות במתכונת של חרם כלפי ישראל כמדינה, זהו צעד של קמפיין פוליטי שלילי כלפי ישראל. חברי פרלמנט בבית הזה אינן מכירים את העובדות. האם ידעתם שבמפעלים בשומרון עובדים ערבים ויהודים זה לצד זה? באופן פראדוקסלי זה מסייע לנשל פלסטינים רבים מהאפשרות להתפרנס ולחיות בכבוד".

חבר ועדת החוץ ושר החוץ הרומני לשעבר, אדריאן סברין, אמר כי הוא ”מאוד מודאג מהגישה השגויה שככל הנראה מאומצת בידי הממסד האירופי ביחס לאתגרים שעומדים לפתחנו באזור כולו, ובעיקר האתגרים בתוך ישראל. אסור לנו לקבל קולות על חשבון הביטחון של אחרים מפני שהביטחון של ישראל ,חשוב לבטחונה ויציבותה של אירופה".

יו"ר הועדה ליחסי אירופה ישראל בפרלמנט האירופי, בסטיאן בלדר מהולנד, אמר: "ההשלכות הן חמורות. למשל, אם הבנתי היטב , חברה בתל אביב שיש לה קשר מסחיר עם חברה אירופית, ולחברה הישראלית יש קשר מסחרי גם ברמת הגולן, הרי שזו עילה מספקת לכך שהחברה האירופית על פי ההנחיות החדשות מחוייבת להפסיק את קשריה המסחריים עם החברה. זו השלכה חמורה ביותר".

חבר ועדת החוץ אוקי זולסטרה הצהיר: "אפשר לראות שקווי המתאר שמנסים לכפות על ישראל הם צעד לחרם מלא על התוצרת הישראלית ועל האינטרסים שלה באיחוד האירופי. אנחנו מרחיקים את ישראל מאירופה, בשעה שדווקא אירופה צריכה תמיכה, לא ישראל. אני חושב שמה שהגברת אשטון והפרלמנט האירופי עושים הוא ממש מטופש. עלינו לתמוך בגלוי בישראל ולדחות את קווי המתאר והתנאים המוקדמים".