משרד הדתות בגיבוי מלא לרב לוינשטיין ולרבנים שחתמו על העצומה

משרד הדתות לא יזמן לשימוע את הרבנים שחתמו על מכתב התמיכה ברב לוינשטיין ובדברים שהשמיע נגד הלהט"בים. "רבנים נדרשים להביא את מה שמכונה 'דעת תורה' או 'השקפה הלכתית'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/08/16 16:12 יח באב התשעו

משרד הדתות בגיבוי מלא לרב לוינשטיין ולרבנים שחתמו על העצומה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

לפני כחודש חתמו למעלה מ 300 רבני ערים ושכונות על מכתב תמיכה ברב יגאל לוינשטיין בעקבות סערת דבריו בנוגע לבעלי נטיות הפוכות בנאום שזכה לכינוי 'נאום הסוטים'. היום הודיע משרד הדתות שלא יזמן את הרבנים החתומים, והמקבלים משכורת ממשרד הדתות לשימוע, כפי שדרשו בארגון 'ישראל חופשית'.

במכתב תגובה לדרישת 'ישראל חופשית', ומנהלה מיקי גיצין, טענו במשרד הדתות כי רבנים צריכים להביא ולהשמיע את קולה של תורה, "רבנים נדרשים להביא את מה שמכונה 'דעת תורה' או 'השקפה הלכתית' גם בסוגיות רגישות", נכתב, "וגם אז שומה עליהם לדבר ולהביע דעה באופן נאות ומכבד, אלא אם הם סבורים שמן הראוי שתאמר אמירה נחרצת שלא תותיר מקום לספק". מנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס שחתום על מכתב התגובה, הוסיף וכתב לגיצין כי "כמי שנושא את הדגל של 'ישראל חופשית', אני מניח שאתה דוגל בחופש הביטוי והבעת דעה, גם ע"י הרבנים".

מנכ"ל 'ישראל חופשית' אמר ל ynet בתגובה לתשובת משרד הדתות כי "הדברים של הרב לוינשטיין היו חמורים, אבל הדברים של מנכ"ל המשרד חמורים שבעתיים", גיצין האשים את משרד הדתות בכך שרוח התגובה שלהם מלמדת כי "הדברים של הרב לוינשטיין הם המדיניות של המשרד". כי "והמשרד לשירותי דת אומר פה שהרבנים הם מעל החוק - ולא בפעם הראשונה, וזה מאוד מסוכן".

מהמשרד לשירותי דת נמסר: "מנכ"ל המשרד עומד מאחורי תוכן מכתבו".

(צילום: דוברות)