משרד הביטחון מקפיא תקציב ישיבות ההסדר

משרד הביטחון טרם העביר את תקציבן השנתי של ישיבות ההסדר לשנת 2011. באיגוד ישיבות ההסדר מציינים כי בעקבות המהלך נקלעו ישיבות רבות למצוקה כלכלית, עד כדי פשיטת רגל

חדשות כיפה אורי פולק 04/12/11 13:52 ח בכסלו התשעב

משרד הביטחון מקפיא תקציב ישיבות ההסדר
יחצ אילוסטרציה, צילום: יחצ אילוסטרציה

משרד הביטחון הקפיא את תקציבן של ישיבות ההסדר ובאיגוד ישיבות ההסדר מתריעים היום (א') כי ישיבות רבות נמצאות בסכנת קריסה כלכלית. באיגוד מציינים כי טרם החל תהליך העברת הכספים ובישיבות חוששים כי המערכות להעברת התקציב לשנת 2011 ייסגרו.

תקציב הביטחון לשנת 2011 טרם הועבר לישיבות רבות, למרות שהשנה האזרחית מסתיימת בסוף החודש הקרוב. בפועל, המשרד טרם החל בהעברת הכספים, דבר שגרם לגירעון תקציבי אדיר לישיבות רבות.

תקציב הישיבות לשנת 2011 עמד על סך של 22 מיליון שקלים. באיגוד ישיבות ההסדר חוששים כי במשרד הביטחון לא משחררים את התקציב במטרה להשתמש בו כ"קלף מיקוח" מול ועדת הכספים ובכך להשיג תקציבים בתחומים אחרים.

ועדת הכספים מורכבת בין היתר ממספר חברי כנסת מהימין אשר תקציב ישיבות ההסדר קרוב ויקר לליבם, ובאיגוד מעריכים כי מסיבה זו משרד הביטחון מחזיק את הכספים כבן ערובה מול הוועדה על מנת להשיג תקציבים בתחומים שמשמעותיים למשרד הביטחון.

"מספר ישיבות כבר מתמודדות עם קשיים כלכליים ומעכבות תשלום משכורות לעובדים ולספקים וחוששים כי התופעה תתרחב ותגיע לעוד ישיבות הסדר במידה ולא יחלו באופן מיידי בתהליך העברת התקציב", נמסר מהאיגוד.

חבר הכנסת זבולון אורלב התייחס להתרעת איגוד ישיבות ההסדר ואמר כי "הטענות שמועלות כאן חמורות ביותר ועולה מהן שמשרד הביטחון מתנהל שלא במינהל תקין. אני מודיע מראש שלא אהיה נתון לסחיטה מצד המשרד. אם אגלה שכך המשרד נוהג, בכוונתי לפנות למבקר המדינה שיבדוק את ההתנהלות הזו מול ישיבות ההסדר".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לכיפה כי "המשרד דוחה את הטענות לפיהן הוא מחזיק סכומים כלשהם כבני ערובה או קלף מיקוח. המשרד רואה חשיבות רבה במפעל ישיבות ההסדר ואין בכוונתנו לפגוע בהן. עם זאת, המשרד דורש עמידה בהסכמים שנקבעו מול האוצר".