משרד הביטחון חוזר להכיר בתלמידי ישיבת הר ברכה

בתשובה שמסרה לשכת שר הביטחון בתשובה לשאלתו של השר דניאל הרשקוביץ, הובהר כי מערכת הביטחון תכיר בתלמידי ישיבת הר ברכה כתלמידי ישיבות גבוהה המשרתים בצה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 15:32 ט בתמוז התשעא

משרד הביטחון חוזר להכיר בתלמידי ישיבת הר ברכה
מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

מערכת הביטחון חוזרת להכיר בתלמידי ישיבת הר ברכה: לאחר שנתיים של נתק מוחלט בין משרד הביטחון לבית ישיבת הר ברכה, הודיע היום (ב') משרד הביטחון, בתשובה לשאלתו של שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, כי בכוונת שר הביטחון להכיר בתלמידי ישיבת הר ברכה כתלמידי ישיבות המשרתים בצה"ל.

כזכור, לפני כשנתיים ולאחר מחאת טירוני "כפיר" שהניפו שלטים פוליטיים נגד פינוי ישובים, הודיע שר הביטחון, אהוד ברק, כי הוא מדיח את ישיבת הר ברכה ממסלול ה"הסדר". המחאה עוררה הדים רבים ובשיאה של הפרשה החליט אז שר הביטחון, בצעד חסר תקדים להורות על ביטול ההסדרים בין צה"ל לבין ישיבת הר ברכה, לאחר שהעומד בראשה, הרב אליעזר מלמד, סרב לגנות את תופעת הסרבנות בצה"ל.

לפני כחודש פנה יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ לשר הביטחון אהוד ברק וכתב לו כי "ישיבת "הר ברכה" היתה ישיבת הסדר במשך תקופה ארוכה ויצאו ממנה לוחמים רבים. אני זוכר היטב את הרקע להחלטת מערכת הביטחון להפסיק את ההכרה לישיבת הר ברכה כישיבת הסדר. האם וכיצד ניתן להחזיר את ההכרה של מערכת הביטחון לישיבת "הר ברכה" כישיבת הסדר?"

היום התקבלה בלשכתו של השר הרשקוביץ תשובה מלשכת שר הביטחון ולפיה הוחלט להכיר בישיבת "הר ברכה" בהתאם לחוק דחיית השירות לתלמידי הישיבות. השר הרשקוביץ אמר בתגובה לכיפה כי הוא "שמח על החלטת שר הביטחון להחזיר את ההכרה בישיבת הר ברכה ומקווה שבקרוב היא תוכר כישיבת הסדר, כבעבר. לא ניתן לקבל סרבנות בצה"ל, אולם ענישה קולקטיבית אינה הפתרון".