משרד הביטחון אישר ייבוא לולבים מעזה

זאת כדי לענות על המחסור שהסתמן בייבוא הלולבים, בשל סירובה של מצרים לייצא אותם לישראל. למרות האישור, הייבוא בפועל עדיין לא יצא לדרכו

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/11 11:21 ז בתשרי התשעב

משרד הביטחון אישר ייבוא לולבים מעזה
yanec-cc-by-nd, צילום: yanec-cc-by-nd

משרד הביטחון אישר באופן חריג ייבוא של 100,000 לולבים מרצועת עזה לישראל, זאת כדי לענות על המחסור שהסתמן בייבוא הלולבים, מפני סירובה של מצרים לייצא לולבים לישראל.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, מצרים סירבה באחרונה לאפשר ייבוא של לולבים מאל-עריש לישראל, זאת בשל ההתדרדרות ביחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. מצרים נחשבת לספקית המרכזית והמשמעותית ביותר מבחינת שוק הלולבים בישראל, כשלמעלה מחצי מיליון לולבים מגיעים מדי שנה מאזור אל-עריש, זאת כשהביקוש ללולבים עומד על בין 600,000 ל-700,000 לולבים בשנה. למרות התיאום ארוך השנים מול המצרים ביחס לייבוא הלולבים, השנה הוחלט על ידיהם להפסיק באופן גורף את הייצוא - ואפילו לאירופה ולארה"ב.

אלא שהסוחרים הותיקים, בסיוע משרדי הממשלה, המשיכו לפעול כדי למצוא פתרונות למשבר וכדי להשאיר את מחירי הלולבים בשוק בממוצע המחירים הסביר. שר הפנים אלי ישי וחבר הכנסת אורי מקלב, פנו לשר הביטחון אהוד ברק, שבחן את הסוגיה והחליט לאשר את הייבוא על מנת להקל על המצוקה בשוק.

עם זאת, במשרד החקלאות מציינים כי על אף האישור, עדיין קיימים קשיים מסוימים בייבוא הלולבים מעזה ועל כן ממשיך המשרד בבחינת חלופות אחרות לייבוא הלולבים לישראל.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "הוגשו פניות בנושא זה למערכת הביטחון. הפניות נבדקו על ידי הגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ואושרו באופן חד פעמי, אך יכולת מימושן בפועל נמצאות בבדיקה".