משפט 'החייל היורה' מתקרב לסיומו

בעוד שבוע וחצי יתקיים הדיון האחרון במשפטו של 'החייל היורה', אלאור עזריה. היום יוגשו סיכומי התביעה בכתב, בהם יטען התובע כי הירי במחבל הפצוע, לא היה מוצדק

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/16 10:55 ו בחשון התשעז

משפט 'החייל היורה' מתקרב לסיומו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רואים את הסוף. הבוקר יוגשו סיכומי התביעה במשפטו של אלאור אזריה, כשבעוד חודש וחצי יתקיים הדיון האחרון, לפני מתן גזר הדין.

התובע, עו"ד וסא"ל במילואים נדב ויסמן, יגיש את הסיכומים בכתב לשופטים בבית הדין הצבאי ביפו, שבהם יטען כי אזריה ירה במחבל ללא כל הצדקה. "הוכח בבירור שהנאשם בדה מלבו עלילות כזב", כך יטען. בעוד שבוע וחצי יגישו את הסיכומים גם עורכי דינו של אזריה. כשהם מצידם יטענו כי "הכוונה היחידה של אלאור הייתה להציל את החיים שלו ושל מי שסבב אותו".

כאמור בעוד שבוע וחצי ייפגשו הצדדים בפעם האחרונה בבית הדין ויטענו את סיכומיהם בעל פה. מיד לאחר מכן ייצא בית הדין לדון בהכרעה בתיק ואם החייל יורשע, חודש לאחר מכן ייגזר דינו. בסביבתו של אזריה לא כבר מתכוננים להגשת ערעור, שכן הסברה היא שסיכויי הרשעתו לא מבוטלים. "לאחר שמנתחים את עדויות שלושת העדים המרכזיים המח"ט, המג"ד והמ"פ קובעים שלא הייתה תחושת סכנה" אומר עו"ד אילן כ"ץ, אחד מפרקליטיו של אזריה, ומדגיש ש-"שאר העדים נעים בין ניטרליות לבין תמיכה חד־משמעית בגרסתו של אלאור ועדי ההגנה תומכים בעדותו של אלאור. העדים מאוד ערכיים ואני מניח שהתובע ינסה להאשים אותם במניעים שונים".