משפט אזריה: על קו הסיום. בינתיים

אחת הפרשיות הסוערות של השנים האחרונות תגיע מחר לסיומה כשעונשו של החייל ייגזר בבית הדין הצבאי שבקריה. התביעה דורשת מאסר של לפחות 3 שנים. פרקליטי אזריה הודיעו שבכל מקרה של ענישה הם מתכוונים לערער

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/02/17 08:31 כד בשבט התשעז

משפט אזריה: על קו הסיום. בינתיים
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מחר (ג') זה יקרה. לאחר משפט מתוקשר שנמשך קרוב לשנה, הרכב בית הדין הצבאי שבקריה יגזור את עונשו של הלוחם אלאור אזריה, שהורשע לפני מספר שבועות בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. סנגוריו הצהירו כי יערערו על עצם ההרשעה.

בשלב הטיעונים לעונש, המליצה התביעה הצבאית שלא להחמיר עם החייל ובכל זאת היא דורשת עונש מאסר של 3-5 שנים. התובעים ציפו שאזריה יקח אחריות על מעשיו ויתחרט עליהם, אך מאחר וזה לא קרה יתכן והשופטים לא יקלו בעונשו.

בשבוע שעבר חגג אזריה את יום הולדתו ה-21 בביתו שברמלה ובחיק משפחתו וחבריו הקרובים. אחד מהם אחד, אור שילון, שכבר ששירת עם החייל המורשע ובינתיים השתחרר מצה"ל, סיפר ל'וואלה' כי "התחושות אצל כולנו הן עצב ואכזבה. רובנו, החברים והלוחמים, חושבים שאם הוא יקבל עונש מאסר, וכך לצערנו נראה שיהיה, זה מעיד על המצב העגום שהגענו אליו במדינה". לדבריו, "מדובר במקרה מורכב מכל כך הרבה כיוונים, וזה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו. כל לוחם מהפלוגה היה יכול להיות בסיטואציה הזו והיה פועל באותה צורה וזה עצוב וכואב לנו שככה מתייחסים אליו בצבא, זה הורג מבפנים".

שילון תוקף את צה"ל וטוען שהפנה גב לאחד מבניו, "הציפייה היא שהמערכת תגן עליך, וכמו שדואגים לכל צרכיו של חייל שהתגייס, גם פה, שיתנו לו גב. בסוף, מכניסים אותך לכלא אחרי שסיכנת את עצמך, כפי שמצופה מחייל". שילון גם תהה מדוע מפקדיו הישירים של חברו לא היו שם לצידו, "איפה הם? איפה מר תום נעמן הגדול? 90% מהאירוע הוא בכלל לא היה במקום, ומכר אותו בשביל איזה קידום. גם הוא, גם המג"ד והמח"ט המהולל, שעם כל העבר המפואר שלו, קודם כל חשוב שיהיה בן אדם ושלא ישקר בתחקירים ושלא ינסה לסחוט את אבא של אלאור בפגישה ההזויה הזו. כולם באו וזרקו אותו. כולם זרקו אותו בשנייה. לנו, כחיילים, מחדירים כל הזמן את חשיבות הרעות והאחווה. איפה זה?"

יש לציין שבחודש שעבר אזריה בעצמו על לדוכן העדים פנה לצוות השופטים ואמר כי "אחרי עשרה חודשים של סבל ועינויים שבמהלכם המשפחה שלי התרסקה, אני מבקש מבית־הדין שידון אותי על פי מידת הרחמים". סנגוריו של אזריה הבהירו אמש כי בכל מקרה יוגש ערעור על עצם הרשעת החייל. לטענתם הכרעת הדין התעלמה ממרבית הראיות שהובאו במשפט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן