משפחת הקטין שמעורב ברצח משפחת דוואבשה: שחררו אותו, מצבו הנפשי מידרדר

בני משפחתו של הקטין שעצור בחשד למעורבות בהצתה בכפר דומא, טוענים שחלה הידרדרות במצבו הנפשי ומcקשים חלופות מעצר. בפרקליטות טוענים כי לא נמצאו חלופות מעצר מתאימות

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/08/16 13:58 יט באב התשעו

משפחת הקטין שמעורב ברצח משפחת דוואבשה: שחררו אותו, מצבו הנפשי מידרדר
יחצ חוננו, צילום: יחצ חוננו

לפני כשנה הוצת ביתם של משפחת דוואבשה בכפר דומא. באירוע נרצחו בני הזוג דוואבשה עם בנם התינוק ובן נוסף נפצע באורח קשה. בין העצורים מצוי קטין שחשוד במעורבות בתכנון ההצתה. ב ynet פורסם כי בני משפחתו מבקשים מבית המשפט לשחררו ולמצוא עבורו חלופות מעצר, זאת עקב הידרדרות משמעותית במצבו הנפשי והרפואי.

הקטין עצור מאז סוף 2015, במהלך החקירות שעבר הוא הודה במיוחס לו והוגש נגדו כתב אישום. כעת טוענים מקורבים לקטין כי חלה הידרדרות משמעותית במצבו הנפשי והוא נזקק לקבלת טיפול רפואי נרחב. במאבק משפטי אותו הם מנהלים הם מציעים מגוון חלופות מעצר. בפרקליטות טוענים מנגד כי החלופות נבחנו אך נצאו כלא מתאימות.

מחלוקת נוספת שהתגלעה בין הצדדים, היא על אישור לקבלת טיפול על-ידי איש מקצוע מצד המשפחה. לטענת עורך דינו של הקטין, עדי קידר מארגון "חננו", אנשי שירות בתי הסוהר לא מוכנים לתת לגורם המטפל מטעם המשפחה לפגוש את הקטין, למרות שכבר ניפגש עימו בעבר. בין היתר נשען עו"ד קידר על החלטה חריגה שהתקבלה לפני כחודשיים בנוגע לשחרורו בתנאים של קטין נוסף שנעצר במסגרת חקירת תיק דומא, שיוצג על-ידי עו"ד איתמר בן גביר.

בימים האחרונים נקבע כי שירות המבחן יחבר תסקיר מעודכן על מצבו, ולאחר מכין ייבחן אם ניתן בכלל לשקול את האפשרות של שחרורו בתנאים מיוחדים תחת הגבלות משמעותיות. משירות ביתי הסוהר נמסר בתגובה לפרסום כי הם אינם מפרטים את מצבם הרפואי של האסירים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן