משפחות לבנת ופוגל התפללו בקבר יוסף

כ-1,500 איש נכנסו הלילה למתחם קבר יוסף, בפעם הראשונה לאחר מותו של בן יוסף לבנת ז"ל, לפני כשבוע. הכניסה הייתה מאובטחת ומתואמת עם צה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 03/05/11 00:00 כט בניסן התשעא

משפחות לבנת ופוגל התפללו בקבר יוסף
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

כאלף וחמש מאות ישראלים נכנסו והתפללו אמש (ב') בקבר יוסף, במסגרת הכניסה שאורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" ואובטחה ע"י כוחות צה"ל מחטיבת שומרון בפיקוד מח"ט שומרון אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר החטיבתי רס"ן מקי סיבוני.

בראש הנכנסים היו בני משפחת לבנת, משפחתו של בן יוסף לבנת ז"ל שנרצח לפני כשבוע ע"י שוטרים פלשתינים במדים ביציאה ממתחם הקבר. בני משפחת לבנת, האלמנה שירה, ההורים נועם ורבקה וחמשת אחיו ואחיותיו, הגיעו למקום לאחר שקמו מהשבעה, ולבקשתם שהו בקבר לבדם, ללא מלווים נוספים או כלי תקשורת.

בין הנכנסים: חיים פוגל אביו של אודי פוגל שנרצח באיתמר(צילום: מועצה אזורית שומרון)


מאוחר יותר הגיעו גם חיים פוגל ובני משפחתו, אשר שכלו את בנם הרב אודי, כלתם רותי ושלושה מנכדיהם בטבח באיתמר לפני כחודש וחצי.

המתפללים הרבים ובני המשפחה גילו במתחם הקבר סימני פיח רבים, גם על מצבת קבר יוסף ובמתחם הקבר, עדות לשתי ההצתות של מתחם הקבר. בהתיישבות טוענים כי ההצתות נעשו על ידי "האספסוף משכם ו'השוטרים הפלשתינים' מיד לאחר פיגוע הרצח וכן כמה ימים מאוחר יותר". הם מציינים כי בנוסף, בחלק התחתון של כיפת המבנה, ניכרו סימני מכושים וונדליזם.

"העובדה שהרוצחים הם שוטרי המשטרה הפלשתינית, שקיבלו את נשקם ממדינת ישראל, מחייבת את הממשלה לעשות חשבון נפש ולהבין מי הפרטנרים שלה ולמי היא שוקלת לתת מדינה", אמר יו"ר המועצה האזורית לשומרון, גרשון מסיקה, שהינו גם חבר קרוב של משפחת לבנת.

לדברי מסיקה, "התשובה הראויה היחידה שהממשלה צריכה לתת לרצח היא מימוש הריבונות והשליטה בקבר יוסף, שאמור להיות בידיים ישראליות אפילו לפי הסכמי אוסלו הארורים. לא ייתכן שצה"ל -כפי שכולם יודעים- שולט בפועל בשכם מאז מבצע 'חומת מגן' ולמרות זאת המחבלים במדים בתכנים 'שוטרים פלשתינים' ימשיכו לשלוט בקבר. אילו צה"ל היה שולט במקום ולא היו מוצבים במקומם באישור שערורייתי מחבלי המשטרה הפלשתינית, הפיגוע הברברי היה נמנע", אמר.

מסיקה הוסיף ופנה בדרישה אל שרי הממשלה, בקריאה כי יבואו לבקר בקבר יוסף ויפעלו למען החזרה המלאה אליו. "אין אומה בעולם שהייתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, בדרך קבע", אמר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן