משפחות החטופים יפגשו לראשונה

משפחות החטופים יפגשו לראשונה ארבעה ימים לאחר חטיפת בניהם. אביו של גיל-עד שער פנה אתמול לבנו בדמעות: "אני מחכה לרגע לעטוף אותך בברכת כוהנים עם הטלית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/06/14 10:04 יט בסיון התשעד

לראשונה מאז חטיפת בניהם ביום חמישי האחרון, יפגשו משפחות החטופים בבית משפחת פרנקל.

משפחת הנער החטוף גיל-עד שער יצאה הבוקר (ג') מביתה לראשונה מאז החטיפה לפגישה עם משפחות פרנקל ויפרח ביישוב נוף איילון, שם מתגוררת משפחת פרנקל. המשפחות הבהירו כי "מדובר במפגש לצורך תמיכה נפשית".

זו הפעם הראשונה בה המשפחות יפגשו. אתמול (ב') התייצב אופיר שער, אביו של הנער החטוף גיל-עד שער, בפני המצלמות ביישוב טלמון. "אומרים לנו שאנחנו משדרים עוצמה, אבל אני חייב להגיד לכם שהעוצמה הזו באה מכם.

"אנחנו מחכים לילדים של כולנו. עם ישראל נרתם כולו. אנחנו מרגישים שאנחנו רוצים כבר לראות אותם כאן. אנחנו מרגישים את החיבור של כל הקהלים ושל כל הציבור, היו אצלנו נציגים מכל הקשת הפוליטית וכולם מאוחדים סביב העניין, אנחנו מקבלים טלפונים של אנשים מכל עם ישראל, אנחנו מקבלים חיזוק מקהילות בכל העולם".

הוא הוסיף: "תמשיכו להתפלל נחזק אחד את השני נחזק את כוחות הביטחון, ואת ממשלת ישראל שעושים ימים כלילות למען ילדינו . אנחנו יודעים שממשלת ישראל וראש הממשלה וצה"ל וכוחות הביטחון עושים את המירב ומבקשים לחזק את ידיהם".

"אנחנו סומכים על גיל-עד שיש לו אמונה חזקה וכוחות גדולים. אני מחכה לרגע לעטוף אותך בברכת כוהנים עם הטלית, להגן עליך. להגן עליך. אני תפילה לבורא עולם שנראה אותם כאן אצלנו במהרה", סיכם האב בדמעות.

ביום ראשון דיברה גם בת גלים שער, אמו של גיל-עד ואמרה כי היא מודה לעם ישראל המתפלל לחזרת בנה הביתה. "אנו עוברים תקופה לא פשוטה", אמרה. "אני רוצה לחבק את עם ישראל חיבוק של הכרת הטוב. אנו מרגישים את החיבוק שלכם וזה מעניק לנו המון כוח. גלעד חזק ואני בטוחה שגם אייל ונפתלי חזקים".

"אני רוצה לבקש מעם ישראל תמשיכו להתפלל תמשיכו להיות ביחד. בע"ה עם הביחד נעשה ונצליח. אני רוצה להודות לחיילים שאני יודעת שהם עושים כל מה שניתן להחזיר את הילדים שלנו. אני רוצה לחזק את כולם ולהגיד תודה רבה", הוסיפה בקול רועד.

אתמול (ב') יצאו גם הוריו של אייל יפרח, איריס ואורי, ופנו לבנם דרך גופי התקשורת. “איילי שלנו. אנחנו אוהבים אותך. עם ישראל מתפלל למענך", אמרה אימו, איריס.

"תסתכל איזה יופי של עם. תחבק חזק חזק את גיל-עד ואת נפתלי. אתה חזק, בשבילם ובשביל כולנו. הלב שלנו קרוע, שבור, ועם זאת הלב מאמין, מאמין שתחזרו הביתה בשלום בריאים ושלמים. אנחנו רוצים כבר לחבק אותך בשתי ידינו חזק חזק. תחזרו הביתה בשלום".

גם אביו, אורי, פנה לבנו ולכוחות הביטחון. "אנחנו מברכים אותם על שיצאו לפעילות ושיחזרו הביתה בשלום”, פנה לכוחות בשטח. "אנחנו יודעים שהם מתנדבים לפעילות. הם רצים, הם מחפשים את הנערים, ואנחנו מודים להם מקרב לב". עוד הוסיף ופנה לעם כולו: "אנחנו קוראים לעם ישראל להמשיך ולהתפלל, להמשיך להיות מאוחד. כוחנו באחדותנו".

לפני יומיים יצאו גם הורים של נפתלי פרנקל מפתח ביתם ביישוב נוף איילון ופנו דרך התקשורת לבנם. "נפתלי, אמא אבא והאחים שלך אוהבים אותך עד אין קץ, ותדע לך שעם ישראל הופך עולמות כדי להביא אותך הביתה".

"אנחנו נמצאים במעטפת של קהילה חמה, הם דואגים לנו ושומרים לנו וגם על הילדים שלנו. אנחנו נמצאים כל הזמן בקשר עם הקהילה, הצבא, שב"כ והדרג המדיני, שמעדכנים אותנו בכל מידע שהוא בדוק ומאומת. הם הופכים עולמות כדי להביא את הילדים הביתה. יצאתי הנה כי נורא חשוב לנו להגיד תודה לכולם. אנו אסירי תודה לכל חייל בשטח, לכל שב"כניק, לחברי הכנסת ולהורי החיילים שנמצאים בשטח ואנשי התקשורת שמביאים את הסיפור שלנו לעולם", אמרו ההורים.

"אנחנו מאוד מודעים לזה שקורעים את שערי השמיים בתפילות ושאנשים מתכנים ומתפללים, ילדים קטנים אומרים פרקי תהילים ושופכים דמעות. אנו מתרגשים, מודים ומבקשים שתמשיכו. אנשי המקצוע ימשיכו לעשות את מה שהם יודעים לעשות ואנו סומכים עליהם. אנחנו אופטימיים".