משלחת ישראל לאונסק"ו נפגשה עם הנהלת הארגון

שגריר ישראל לאונסק"ו: "ברור לכולם כאן באונסק"ו שישראל והקשר היהודי לירושלים ישרדו גם את הגזירה הזו אבל לא בטוח שאונסק"ו ישרוד אותה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 10:18 כד בתשרי התשעז

משלחת ישראל לאונסק"ו נפגשה עם הנהלת הארגון
ארז ליכטפלד, צילום: ארז ליכטפלד

משלחת ישראל לאונסק"ו ניפגשה אמש עם הנהלת הארגון ועם המנכ"לית, אירנה בוקובה. אל המשלחת הצטרפה עו"ד יפעה סגל, מנהלת הפורום המשפטי הבינלאומי ומנכ״ל StandWithUs בניו יורק, שחר עזאני.

המשלחת העבירה להנהלת הארגון את עצומת ההמונים, עליה חתומים 80 אלף איש, הדורשת מאונסק"ו לחדול מהחלטותיה המנסות לנתק את העם היהודי משורשיו ההיסטוריים בירושלים ובארץ ישראל.

״רשימת המדינות והמנהיגים המביעים חרטה בעניין ונוטשים את מחנה התומכים בהצעות הערבים הולכת ומתארכת ומי שחושב שראש ממשלת איטליה היא ההפתעה האחרונה שמחכה לערבים בעניין זה יופתע בקרוב שוב ושוב" אמר שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה-הכהן והוסיף כי הנסיונות של מדינות ערב למחוק היסטוריה של מעל 3,000 שנה רצופים בשקרים, הסתה, בורות וחוצפה. "ישראל מובילה את המאבק בניסיון המקומם לשכתב את ההיסטוריה אבל מזמן זה כבר לא מאבק ישראלי פלסטיני אלא מאבק ערבי נגד כל העולם היהודי. מיום ליום ברור יותר לכולם כאן באונסק"ו שישראל והקשר היהודי לירושלים ישרדו גם את הגזירה הזו אבל לא בטוח שאונסק"ו ישרוד".

כפי שפורסם אתמול ב'כיפה', החלטה אנטי-ישראלית נוספת שלך אונסק"ו צפויה להתפרסם בקרוב ותכלול ניסוח של מדינות ערב ואת עמדתן בקשר לפגיעתה של ישראל בעם הפלשתיני ובאסלאם. לפני שבוע בדיוק אישר הועד המנהל של אונסק"ו את ההחלטה על התעלמות מוחלטת של הקשר בין הר הבית והכותל המערבי לבין עם ישראל. הועד אישר כי אונסק"ו תגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים לאסלאם.

ההחלטות האחרונות התקבלו באונסק"ו על אף התנגדותה הנחרצת של איטליה והסתייגות של מדינות מקסיקו וברזיל. בזמן הקרוב צפויה להיערך הצבעה נוספת באונסק"ו הנוגעת גם היא להחלטה השוללת קשר בין היהדות לירושלים, את ההחלטה מובילים הפלשתינים מתוך כוונה גלויה לנתק את הקשר בין הר הבית באופן ספציפי ובין היהדות.

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, התבטאה כבר בשבוע שעבר כנגד החלטת אונסק"ו ואמרה כי "המורשת של ירושלים איננה ניתנת לחלוקה והיא שייכת לכל אחת משלושת הדתות המונותאיסטיות". בוקובה שיגרה בימים האחרונים מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, שהודיע על השעיית פעילות משרדו עם אונסק"ו כל עוד לא הארגון לא יחזור בו מהחלטותיו האחרונות. בוקובה כתבה לבנט כי היא מתנגדת להחלטת הארגון בנושא ירושלים והבהירה כי היא מאמינה בקשר בן 3,500 השנים של העם היהודי לארץ ישראל.

בעצומה שהוגשה למנכ"לית אונסק"ו אמש נכתב כי ״אונסק"ו הוקם עם מנדט ברור של בניית קשרים בין עמים, וקידום הבנה בין-תרבותית על ידי הגנה על אתרי מורשת ותמיכה ברב תרבותיות. בהתאם לערכים אלו, אנו קוראים לאונסק"ו להכיר לאלתר בקשר ההיסטורי והדתי העמוק בין ירושלים והר הבית ליהדות, הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ההתעלמות המוחלטת והמכוונת של אונסק"ו מהווה פגיעה בזכויות האדם של יהודים ולא יהודים המאמינים בקשר העמוק, סותרת את המנדט של הארגון ואף מהווה תמיכה באידיאולוגיות רדיקליות המעודדות אלימות וטרור על רקע זה בדיוק״.

(צילום: ארז ליכטפלד)