משלחת אש"ף מגנה את קבלת הפנים האוהדת לדני דיין בוושינגטון

המשלחת לוושיגנטון גינתה את הממסד הפוליטי והתקשורתי בעקבות מה שהוגדר על ידה כ"קבלת פנים חמה" לדני דיין, המשמש כיום כשגריר בלתי-רשמי של מועצת יש"ע בחו"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/13 18:30 ט באב התשעג

משלחת אש"ף מגנה את קבלת הפנים האוהדת לדני דיין בוושינגטון
ארי בריגס, צילום: ארי בריגס

בצעד יוצא דופן, פרסמה היום (ג‘) משלחת אש"ף בוושינגטון הודעת גינוי חריפה ל-"קבלת הפנים החמה" לה זכה דני דיין בבירה האמריקאית על ידי הממסד הפוליטי והתקשורת.

בהודעה רשמית הביעה המשלחת "דאגה עמוקה" מקבלת הפנים שערכה לדיין הסיעה הרפובליקאית בבית הנבחרים בהשתתפות יו"ר ועדת החוץ, יו"ר ועדת המשנה למזה"ת ובכירים נוספים. במיוחד זועמים הפלסטינים על תיאור גישתם של הנוכחים לדבריו של דיין כ-"אוהדת". לדברי ההודעה זוהי גישה "מדאיגה".

כמו כן, זועמים במשלחת אש"ף על היחס "המפנק" לו זכתה "האידיאולוגיה הרעילה" של נציג יש"ע בתקשורת האמריקאית. הם מותחים ביקורת על כך שהעיתון החשוב "ניו יורק טיימס" פירסם שני מאמרי דעה של דיין ואף כתבת פרופיל "משבחת" בה הוגדר כ-"איש העולם ופרגמטי". עוד הם זועמים על פירסום מאמר של דני דיין בעיתון "יו. אס. איי. טודיי" בחודש שעבר בו "הפיץ את שקריו" וניסה "להעניק לגיטימציה להתנחלויות הבלתי חוקיות". הפלסטינים טוענים שהעיתון סירב לפרסם תגובה פלסטינית למאמר.

משלחת אש"ף מוסיפה כי "אירוח מתנגד קנאי לפתרון שתי המדינות במסדרונות הקונגרס ובתקשורת משגרת מסר מוטעה על מחויבותה של ארה"ב לשלום באזור". היא קוראת למנהיגי ארה"ב "להתייצב איתן" כנגד אלה המהווים "מכשול לתהליך המדיני" ולתקשורת האמריקאית "להימנע מלארח מנהיגי מתנחלים כדיין".

במועצת יש"ע מציינים שההודעה הפלסטינית ההיסטרית המנסה לסתום פיות מבטאת את הדאגה העמוקה שלהם מהצלחת פעילותה של הזרוע הבינלאומית של ההתיישבות שהחלה לפעול לאחרונה תחת שרביטו של דני דיין. "התחלנו להפריך את השקרים הפלסטינים ולהביא את ראייתה המדינית המפוכחת של ההתיישבות למסדרונות הממשל האמריקאי ולא נחדל מכך", אמרו במועצה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן