משטרת פריז הורתה לבטל אירועי החנוכה של חב"ד

שליחי חב"ד בפריז נערכים להדלקת נרות מצומצמת במיוחד נוכח פיגועי הטרור שהתרחשו בעיר. בחב"ד בארץ מתכננים להדליק נרות גם בערים ערביות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/12/15 09:33 כ בכסלו התשעו

משטרת פריז הורתה לבטל אירועי החנוכה של חב"ד
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בשל החשש מפיגועים לאחר גל הטרור הגדול של דאע"ש לפני כחודש, משטרת פריז הורתה לחב״ד לבטל את רוב אירועי הדלקת הנרות הציבוריים לחנוכה. כרגע מתמקדים המאמצים של חב"ד להביא לאישור הטקס המרכזי ברחבת האייפל, שאם יערך, יהיה תחת אבטחה כבדה במיוחד.

בחב"ד משתדלים מידי שנה במצוותו של הרבי, ליצור אירועי הדלקה ציבוריים להפיץ את נס החנוכה. האירועים הפכו במהלך השנים, בחלק מהמקומות, לאירועי ענק בהשתתפות פוליטיקאים וידוענים.

"החשש שאם נעשה סיבוב עם רכבים ומוזיקה ברחובות כדי להגדיל את הפרסום הוא רק מצד המשטרה אך אנו יודעים שהכל יסתדר ולא נוותר על הפרסומי ניסא בשמחה גדולה ברחוב", מצהיר ל'כיפה' הרב דוד חביב שליח חב"ד בסארסל שבפרברי פריז.

הוא מציין כי ישנם אזורים בעייתים יותר בהם המשטרה אסרה לחלוטין על כל הפעילות "יש מקומות שפשוט אסרו, כמו באזור ה-92 בעיר, אך עד לחג הכל יכול להשתנות. מצידנו באזור ה-95 אנחנו נעשה בעזרת השם מבצע חנוכה גדול עוד יותר מכל השנים", מבטיח הרב חביב.

אנחנו באים בכוח של ה', בכוחו של מקום ויודעים שה' ילחם לכם ונצא להלחם בלהוסיף אור וקדושה דווקא בזמנים קשים וחשוכים ישנה חובה גדולה עוד יותר להמשיך ולהאיר ומעט מהאור דוחה הרבה מהחושך וכל שכן הרבה אור שידחה את החושך כולו", אומר הרב חביב בהתלהבות.

גם בישראל צפויה להיות פעילות חב"ד כמעט כרגיל בחלוקת עשרות אלפי סופגניות וסביבונים מלבד שינוי אחד מעניין: על רקע המצב הביטחוני, מתכננים פעילי הניידות - "הטנקים", לשים השנה דגש ולהגיע גם ל'ערים מעורבות' כמו נצרת, עכו, יפו, מזרח ירושלים ועוד, שם יחלקו לתושבים הערבים פליירים הכוללים את שבע מצוות בני נוח בשפה הערבית ובנר חמישי של חנוכה הם יגיעו לשער שכם בירושלים, שם ישמיעו את השיר 'משיח משיח' בשפה ערבית, ומשם תמשיך השיירה להדלקה מרכזית ברחבת הכותל המערבי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן