משטרת ישראל נערכת לפינוי יישובים בקיץ הקרוב

המשטרה הקימה מפקדה מיוחדת שתתמקד בהיערכות לפינוי היישובים גבעת האולפנה ומגרון, בעקבות החלטת בג"ץ. יו"ר מועצת יש"ע: "מקווה שהמשטרה תעסוק במיגור האלימות ולא בהריסת בתי יהודים"

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 18:39 כד באייר התשעב

משטרת ישראל נערכת לפינוי יישובים בקיץ הקרוב
energidi, ויקיפדיה העברית, צילום: energidi, ויקיפדיה העברית

אגף המבצעים במטה הארצי של משטרת ישראל החליט להקים מפקדה מיוחדת אשר תתחיל כבר עכשיו בהכנות לקראת פינוי אפשרי של יישובים ביהודה ושומרון, בקיץ הקרוב. ההחלטה על הקמת המנהלת התקבלה בעקבות החלטת בג"ץ, שהורה לפנות את גבעת האולפנה בבית אל עד הראשון לחודש יולי הקרוב ואת היישוב מגרון עד לחודש אוגוסט הקרוב.

את המפקדה החדשה יוביל תת-ניצב יורם אוחיון והיא תיערך להריסות הבתים תוך ריכוז נושא ההריסה, תיאום הכוחות, תורת הפעולה ואמצעים לפיזור הפגנה. תחת המפקדה ירוכזו כוחות שונים הקשורים לפינוי יישובים, דוגמת יס"מ, מג"ב ועובדי קבלן אזרחיים.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר כי הוא "מקווה שהמפקדה החדשה תישאר מובטלת מעבודה". דיין ציין כי הוא "מציע למפכ"ל המשטרה להחזיר את ממ"ר ירקון לטפל בביטחון האזרחים בחניון של גן העיר שבתחום המרחב שלו, ולא בהריסת בתי יהודים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "המשטרה משמשת בעניין המאחזים כגוף מסייע ונערכת לכך בהתאם. הטיפול בנושא נעשה על ידי צה"ל ובאחריותו".