משטרת ישראל אוכפת מכירת אלכוהול לקטינים בהתנחלויות

שלא תגידו לא ידעתם: שוטרים סמויים נשלחו אל מכולות ביישובים עלי ושילה, וביישובים נוספים, על מנת לבחון האם בעלי המכולות מקפידים על החוק האוסר עליהם מכירת אלכוהול לקטינים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/07/13 09:30 יא באב התשעג

משטרת ישראל אוכפת מכירת אלכוהול לקטינים בהתנחלויות
by Un ragazzo chiamato Bi-cc-by-sa, צילום: by Un ragazzo chiamato Bi-cc-by-sa

בימים האחרונים החלה משטרת ישראל לשלוח שוטרים סמויים במסווה של נערים על מנת לבדוק את שמירת חוק מכירת אלכוהול לקטינים מעבר לקו הירוק. שוטרת סמויה במסווה של קטינה ניגשה בתחילת השבוע אל המכולת בישוב עלי על מנת לרכוש אלכוהול. בעל המכולת, שלדבריו חשב כי מדובר בבוגרת, לא ביקש ממנה תעודת זהות כמתבקש ומכר לשוטרת הסמויה אלכוהול.

משטרת ישראל הוציא צו סגירה זמני לבעל המכולת וכללה בצו גם מכולות אחרות שבבעלתו הנמצאות בישובים עפרה ושילה, בהם לא התבצעה מכירת אלכוהול כלל. התושבים מלינים כי בכך מנעה מהם המשטרה גישה אל המכולת היחידה ביישוב.

נציגי המועצה והתושבים החלו בדין ודברים עם המשטרה ובין השאר טענו כי המוכר במכולת חשב את השוטרת לבוגרת ומכר לה אלכוהול בתמימות דעים. כמו כן טענו כי לא יתכן לסגור שלוש מכולות על תקלה שנמצאה באחת מהן. מנגד טענה המשטרה כי על המוכר היה לדרוש מן השוטרת הסמויה תעודת זהות כמתבקש בחוק. הפשרה שהוסכמה בין הצדדים היא כי שלוש המכולות יסגרו לחצי יום החל מהשעה שתיים - למשך יומיים בלבד.