משא ומתן אינטנסיבי לאחדות בין ”הבית היהודי“ ל“תקומה“

נציגים בכירים משתי המפלגות נפגשים כמעט מדי יום במטרה להביא לניסוח מוסכם, עד לסוף השבוע הקרוב. המתווה המסתמן: העשירייה הראשונה תחולק ביחס של 6-4 לטובת ”הבית היהודי“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/11/12 17:07 יג בכסלו התשעג

משא ומתן אינטנסיבי לאחדות בין ”הבית היהודי“ ל“תקומה“
כיפה, צילום: כיפה

המגעים האינטנסיביים לאיחוד בין ”הבית היהודי“ למפלגת ”תקומה“ - נמשכים: זה למעלה משבוע שמדי יום יושבים צוותים בכירים משתי המפלגות, לניסוח מתווה מוסכם ומשותף לאיחוד בין שתי המפלגות המגזריות לקראת הבחירות הקרובות לכנסת הבאה.

במגעים לא מעורבים רבנים, אלא אישים פוליטיים בכירים משתי המפלגות. את ”תקומה“ מייצגים במשא ומתן נחי אייל, מנכ“ל ”האיחוד הלאומי“ שנבחר לרשימת המפלגה לכנסת, ונתן (נוס) נתנזון, מפעיליה הוותיקים והמרכזיים של ”תקומה“. מצד ”הבית היהודי“ יושבים אל השולחן מנהל הקמפיין של המפלגה, משה קלוגהפט, וראש המטה של בנט בבחירות, ניר אורבך, לשעבר מנכ“ל ”מפעלות הציונות הדתית“.

הדחתו של ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ לא פגעה במגעים בין שתי המפלגות, אך ההסכם העקרוני שחתם מול נפתלי בנט, עוד בטרם זה נבחר לראשות המפלגה, בטל מעיקרו. בשלב זה, כל הקלפים פתוחים וכל האפשרויות על השולחן, כששני הצדדים שומרים לעת עתה על דממה תקשורתית כדי לקדם את המו“מ מהר ככל האפשר.

הדד-ליין להגשת הרשימה המאוחדת ייסגר בשבוע הבא, כשכלל המפלגות המבקשות להתמודד לכנסת ה-19 תדרשנה להגיש את רשימותיהן המלאות. המתווה המרכזי שנידון כעת בין הצדדים הוא זה שמבקש לשקף את יחסי הכוחות בין המפלגות, בהתעלם מהצעות ה“ריץ‘-רץ‘“ שנידונו לפני בחירת הרשימות. בשלב זה מסתמן כי העשירייה הראשונה של המפלגה תחולק ביחס של 6 נציגים ל“בית היהודי“ לעומת 4 נציגים ל“תקומה“. לצד זאת, שני הצדדים מבקשים לקדם את אורית סטרוק למקום השמיני או התשיעי ברשימה, כדי שבעשירייה הראשונה תכנסנה שתי נשים: איילת שקד וסטרוק.

גורם במערכת הפוליטית מעריך כי ההסכם יגובש ויסוכם עד סוף השבוע הקרוב, במטרה להביא את הסיכום להחלטת המנגנונים של שתי המפלגות, עד לשבוע הבא. כידוע, ביום חמישי הבא תדרש המפלגה המאוחדת להגיש את רשימתה הסופית לכנסת. המתווה עדיין לא סופי, אך דבר אחד בטוח: שני הצדדים מתכוונים לרוץ יחד בבחירות הבאות. הדרך לשם תהיה רצופה נוסחאות ודיונים עד השעות הקטנות של הלילה - אך סופה חד משמעי.