מרצ משכה את עתירתה נגד הרב אל"מ קרים

חברות הכנסת של מרצ, שטענו רק בשבוע שעבר כי הרב קרים אינו ראוי לשרת כרבצ"ר, אומרות כעת כי העתירה השיגה את מטרתה ומרצ לא תמשיך בהליך נגד הרב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/11/16 12:30 כו בחשון התשעז

מרצ משכה את עתירתה נגד הרב אל"מ קרים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, וחברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג משכו הבוקר את עתירתן לבג"ץ כנגד הרב אל"מ אייל קרים.

עורכי הדין של השלושה העבירו הודעה לבג"ץ בשם חברות הכנסת, לפיה לא ימשיכו בהליך נגד הרב קרים. השלושה טוענות כי "האמירה הערכית הברורה של בית המשפט מהדהדת ותמשיך להדהד, בצה"ל בכלל וברבנות הצבאית בפרט. העתירה השיגה את מטרתה. בנסיבות אלה, העותרות לא יעמדו על המשך ההליך" כך כפי שפורסם ב"הארץ".

ח"כ גלאון אמרה בשבוע שעבר כי "לא יכול להיות גם שהרבצ"ר המיועד שונא מיעוטים ולהט"בים. אין כאן שום מקום להתפלפלות ולתירוצים. חבל רק שהיה צריך את בג"צ כדי להסביר לצבא את זה". ח"כ זנדברג אמרה כי "אדם שמטיף לאונס לא יכול להיות הרב הצבאי הראשי". משיכת העתירה מעלה תהיות נוכח התבטאויותיהן הברורות של השתיים כי הרב קרים אינו ראוי לשרת כרבצ"ר הבא.

בשבוע שעבר התקבלה החלטת בג"ץ בנוגע לעתירה של חברות הכנסת ומינויו של הרב אל"מ קרים נדחה. בעתירה שהגישה תנועת מר"צ נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שעמדותיו בנושאים מסויימים מבטאות "הומופוביה ושנאת זרים".

שופטי בג"ץ הוציאו צו ביניים המונע את מינויו של הרב קרים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל. מאז התגייסו מאות רבנים ואנשי ציבור להגנתו של הרב קרים ונמתחה ביקורת רבה על התערבותו של בג"ץ במינויים בצה"ל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן